erfenis, heeft een neef (= erfgenaam,wettelijk) recht om de bankrekening van overleden tante in te zien (jaren terug te kijken) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Natuurlijk mag dat... Een erfgenaam mag inzage vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, want hij is toch (actief dan wel stilzwijgend) akkoord gegaan met de afwikkeling?
Wie had trouwens al die jaren moeten zorgen dat de bankrekening ter inzage bewaard blijft en waarom? Als er een executeur testamentair is, dan had die het akkoord van alle betrokkenen moeten inroepen anders wordt de boedel nooit afgewikkeld.
NB De neef is geen wettelijk erfgenaam maar kan wettig erfgenaam zijn.