Ik heb een tuinmeubel aangeschaft en pas 50% betaald heb dus nog geen rekening gekregen, nu ben ik ontevreden krijg ik geld terug?

Ben niet van plan rest te betalen, leverancier heeft ook niets op papier betreft levering of restant betaling, leverancier wil klachten komen herstellen of een nieuw exemplaar leveren. wat zijn mijn rechten en wat zijn de rechten van de leverancier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Zo als het er nu uitziet, is er geen enkel probleem, en is de vraag waarschijnlijk helemaal niet aan de orde wat je rechten zijn.

De leverancier komt je op 2 manieren tegemoet, en je mag zelfs kiezen. Herstellen of nieuw exemplaar. Uit alles blijkt dat de leverancier bereid is de problemen op te lossen.

Er komt pas een probleem, als de leverancier herhaaldelijk probeert de problemen op te lossen, door b.v. herstellen, of je tuinmeubel te vervangen. Als dat maanden gaat duren, het schiet allemaal niet op, en je blijft ontevreden, dan kun je op een gegeven moment je geld terug eisen.

Maar die ontevredenheid mag geen betrekking hebben op spijt van je aankoop, of dat je het tuinmeubel achteraf toch niet zo mooi vond. Het zal dus echt te maken moeten hebben, met een ondeugdelijk tuinmeubel, dat niet voldoet aan de kwaliteit, die je redelijkerwijs kunt verwachten bij zo'n tuinmeubel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je recht is dat de leverancier het in orde probeert te maken.
De leverancier heeft recht op zijn geld.
Hij moet leveren, jij moet betalen.