Koopovereenkomst bij seats and sofas, ben ik nu tot kopen verplicht?

Hallo, ik heb vandaag een koopovereenkomst getekend en moet woensdag teruggaan voor de financiering te tekenen. Ben ik nu verplicht tot aankoop? Op het papier staat alleen het te betalen bedrag maar niks over interest, maandelijks afbetalingen enz... maar wel: bedankt voor uw aankoop.
Ik wil niet foute documenten tekenen. Iemand heeft mij verteld dat de financiering via santander loopt en deze heft nog eens extra 11 procent interesten op het maandbedrag als je de verkeerde papieren tekent. Stel dat woensdag ze mij foute documenten willen laten tekenen, ben ik dan verplicht ze te tekenen nu ik een koopovereenkomst heb getekend? Wie mij kan helpen, ik luister graag naar uw verhaal of tips. Stuur een mail naar btodsk@gmail.com met vermelding: koopovereenkomst zodat ik weet van wie de mail komt :-) Liefst op tijd zodat ik voor woensdag 13/07/11 weet wat ik moet doen.

Alvast bedankt voor jullie gouden raad!!!

David

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5K

Het beste antwoord

Ja, je bent verplicht af te nemen en te betalen.
De financiering kun je echter ook bij een ander afsluiten, wat zeer aan te bevelen is, gezien de hoogte van de rente en andere mogelijke bepalingen.
Praten is de enige mogelijkheid om van de overeenkomst af te komen. Kijk of er ontbindende voorwaarden of iets van dien aard in de overeenkomst staan. Meestal gaat een annulering met een boete gepaard, b.v. van 10% van de koopsom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat ik een slechte mededeling heb. Want je hebt tenslotte een overeenkomst getektent. En daar kom je niet onderuit. Het woord zegt het al koopovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt altijd een aantal werkdagen de tijd om de koop te ontbinden. Je antwoord klopt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kikobob dat is ALLEEN bij colportage (dan gaat de aankop uit van de verkoper en niet van de koper) beter voorlichten aub!
Als je getekend hebt moet je betalen. Alleen bij colportage(aan de deurverkoop) kun je er binnen een week nog vanaf.
En als je op afbetaling koopt zoals ik begrijp, dan staat de rente niet op je rekening. Het maakt seatensofas echt niet uit of u 5 of 10 % rente moet betalen, zij willen gewoon het geld dat op de rekening staat. De manier waarop is uw zaak. En ja geld lenen kost geld
anneliez
12 jaar geleden
Mijn advies: financier niet bij degene waar je koopt. Je kunt beter een lening bij een bank afsluiten, daar is geld lenen minder duur. Maar dat geld lenen geld kost, staat als een paal boven water.
jc54
12 jaar geleden
Voor de aankoop heb je getekend, dus dat ligt juridisch vast.

Je moet nog de financiering regelen. Santander is een grote bank. Maar jij bepaalt hoe en wat. Ga dus maandag naar je bank, zodat je iets meer weet.

Maar waarom ga je geld lenen, voor een bankstel? Dat hoeft toch helemaal niet!
Je moet zitten, en dan is een tweedehands bankstel ook goed genoeg. Die kun je bijna voor niets krijgen.
Dus ik denk dat je heel verkeerd bezig bent geweest.

Leer van deze toestanden het volgende: koop nooit meer iets zonder voorbereiding of in een opwelling. Praat er eerst met een vriend over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is handel, hè. Zonder moraal. Ze kijken de persoon aan, en als dat iemand is die graag de beslissingen in zijn leven over laat aan een ander... Dan nemen ze die beslissing voor de persoon. Uiteraard moet hij daarvoor betalen.
Ik hoop dat btodsk dit inzien; het is dan een harde levensles, die hem misschien voor groter onheil behoedt.
Wanneer je de overeenkomst leest (ook de kleine lettertjes) zullen er ongetwijfeld ontbindende voorwaarden in staan. Feit blijft dat een koopovereenkomst rechtsgeldig is en je er aan vast zit. De financiering is op zich niet noodzakelijk, wanneer je dat ergens anders kunt regelen is dat ook prima.

Wanneer je tot ontbinding van contract kiest zullen er kosten aan verbonden zijn, die ben je verplicht te betalen.
Er staat als het goed is een leverdatum op vermeld. Wanneer die overschreden wordt zonder aannemelijke reden mag je wettelijk het contract laten ontbinden zonder kosten.

Maar voorlopig zit je aan de aankop vast. En als het over niet zo'n heel groot bedrag gaat kan je het misschien in 1 keer betalen, zou zelf dan wel korting vragen omdat het een hoop werk scheelt.
Maar even kort samengevat,
koopovereenkomst= verplicht afnemen en betalen. (geen wachtdagen om te kunnen ontbinden!)
Financiering ben je in principe niet verplicht af te nemen bij de leverancier.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is waar. Zeg btodsk, je zou met die papieren nog snel even langs een Judisch Loket kunnen gaan, of bellen. En vragen wat je nog kan doen.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx