Wanneer heb ik recht op zorgtoeslag en wat houdt zorgtoeslag precies in?

Ik ben sinds kort 18 jaar en ik heb al van verschillende mensen gehoord dat ik zorgtoeslag kan krijgen. Wat houdt dit precies in en wanneer kom ik hiervoor in aanmerking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Het beste antwoord

In principe kan iedereen vanaf 18 jaar zorgtoeslag aanvragen. Behalve als je heel veel verdient natuurlijk. Via de onderstaande bronnen vind je respectievelijk meer informatie over het aanvragen en een model om te berekenen op hoeveel toeslag je recht hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Even kijken in bijgaande link. Dara moet je wta gegevens invoeren en kun je zien of je het krijgt.
Zorgtoeslag is eigenlijk een hulp om de zorgverzekering te betalen. Je betaalt verzekering maar afhankelijk van je inkomen krijg je geld terug.

Toegevoegd na 1 minuut:
Via deze site kun je het ook meteen aanvragen
anneliez