Co-ouderschap ex is naar buitenland vertrokken met kind, zonder toestemming, opties?

Ik woon in belgie en zij is naar nederland verhuist maar staat nog steeds ingeschreven in belgie alsmede mijn zoon ook. co-ouderschap is geregistreerd en naar mijn inzien doe je dat om samen te kunnen overleggen, zij doet maar wat ze wil en als ik aangeef dat ik het er niet mee eens ben, zegt ze dat ik dan maar een advocaat in de arm moet nemen terwijl ze weet dat zo´n procedure tijd in beslag neemt en het feit dan geschied is..... ben ten einde raad...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Het beste antwoord

Ik denk dat je beter af bent bij een juriste als je er samen niet uitkomt. Het is waarschijnlijk niet wat je wilt horen maar je hebt geen keuze als je je kind wilt blijven zien. Ik hoop dat je je ex nog tot rede kan brengen want dat is in het belang van het kind. Een kind moet zowel zijn vader en moeder kunnen zien. Ik wens je heel veel succes en wijsheid toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

weet je wel waar ze is? Heb je een omgangsregeling?

Inderdaad mag ze niet zonder toestemming zomaar het land verlaten. Dit zou in overeenstemming en desnoods via een rechter geregeld moeten worden.

Je kunt weinig anders dan een advocaat in de arm nemen.

Als je niet weet waar je kind is, moet je (als je in Belgie woont) contact opnemen met child focus, In Nederland kan dit met de Hulplijn Vermiste Personen van het Nederlandse Rode Kruis.
Beide organisaties bieden ondersteuning.
Bij de politie natuurlijk melding van vermissing doen en contact opnemen met de centrale autoriteit. Dit is een organisatie van de overheid die speciaal belast is met internationale kinderontvoering. Ze proberen het kind en de ouder te lokaliseren en te bemiddelen.

Veel succes. Ik hoop dat je tenminste weet waar hij is en dat je nog steeds contact hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig zie ik hem nog en weet ik ook waar hij is
Ik had ook een co-ouderschap met de vader van mijn kind, en die had al restricitie dat ik niet meer dan 5 km verder mocht wonen. Ja lekker dan! Ik heb een huis gekocht 20 km verderop en het voorstel gedaan dat ik mijn zoon bracht en haalde, elke week weer, dus dat hij (ex) geen extra kosten had. Dat had ik er qua tijd en reiskosten wel voor over, want vrijheid is een groot ding. Dus gun je ex ook die vrijheid!!! En probeer wel de co-ouderschapregeling te handhaven. Om en om rijden? Bespreek het. Maar gun haar ook de "grens" tussen jullie.

Door jouw 2 vragen hier op GV heb ik al een gevoel dt at jij een dominant mannetje bent, je hebt immers rancune, en wil haar zelfs aangeven. Zet je eigen rancune opzij en doe wat beter is voor je kind en gedraag je als een goede co-ouder. Dus geen wrok en wraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste heeft de ene vraag niets met de andere te maken een toevalligheid dat er een link kan gelegd worden. Ten 2e ken je me helemaal niet en dien je mij ook niet te veroordelen. Ik heb een nieuw leven van de grond af opgebouwd nadat mijn vrouw mij voor een ander verlaten heeft en ja er is een tijdje geweest dat ik wrok koesterde. Maar ik heb reeds een aantal jaar een vriendin waarmee ik heel erg gelukkig ben. Het gaat dus niet over wrok, rancune of wat dan ook. Waar het wel over gaat is over een vader die gestraft is met 2 weekendjes per maand en de helft van de vakantie, louter en alleen omdat de vrouw ook al heeft ze overspel gepleegd alle rechten heeft en de vader zip, nada, noppes.
Waar het wel over gaat is dat de vader juist aan het kind denkt, dat elk weekend dat hem bij hem is aant huilen is dat hij naar een andere school moet en al zijn vriendjes kwijt raakt, het gaat over een vrouw die altijd geroepen heeft dat onderwijs in Belgie stukken beter is dan in Nederland, en hem daar nu toch naar toe doet omdat het háár beter uitkomt. Over een vader die elke keer maar toegeeft als mama een feestje heeft in een weekend van de vader zodat het kind daar toch naartoe kan gaan. over een vader die dagen van zijn vakantie afstaat omdat de moeder eerder weg wil gaan op vakantie. over een vader die elke keer als hij zijn zoon wil zien als hij een extra weekend thuis is de deksel op zijn neus krijgt ondanks het feit dat hij altijd het beste voor zijn zoon probeert te doen. Het gaat ook over een zoontje van 6 jaar die zijn vader mist en hem nu 2x achter elkaar een maand niet ziet omdat mama er genoeg van had om hem s´morgens naar school te brengen, terwijl haar vriend dat deed en hem naar een andere school doet omdat dat in haar voordeel is. Het gaat over een vader die machteloos moet toekijken hoe zijn zoontje overal gedumpt, wordt wanneer mama dik moet doen op een feestje en zo nog diverse andere zaken . Dus Kriz de volgende keer dat je vanachter je pc commentaar gaat geven op mensen en met termen als dominant gaat gooien kun je mss beter eerst het hele verhaal proberen te komen. Uit het antwoord op je andere vraag blijkt al dat je politiek correcte antwoorden wilt geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belachelijk antwoord dit. Jou (voor)oordeel over Sjeeke heeft 0,0 niks te maken met antwoord geven op de vraag! Er wordt hier niet gevraagd wat jij van hem vindt. Bij een co-ouderschap is het de bedoeling dat je overlegt en als jij je niet aan de regels wil houden van de 5 km die is afgesproken moet jij dat weten en blij zijn dat jou ex er geen punt van maakt, maar dat heeft niks met het probleem te maken. 20 km binnen het zelfde land is een heel ander probleem dan de 1 in het ene land en de ander in het andere, dan zijn er veel meer complicaties. Jou antwoord draagt echt niks bij, behalve een paar beledigingen richting Sjeeke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Rinke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zo heb ik het niet bedoeld, maar omdat ik al jaren in een co-ouderschap zit, met een dominante vader, had ik het idee dat ik wel weet waar ik het over heb. Ik ben bij mijn ex weggegaan nadat hij een andere relatie had, maar het gezeik blijft hetzelfde. Dus de schuldvraag? daar hebben de kinderen niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kriz, met alle respect voor jou situatie maar elke situatie is anders. Dat jou ex dominant is en dat je er een hoop gezeik mee hebt is natuurlijk hartstikke klote voor jou, maar dat kun je Sjeeke niet verwijten door hem van hetzelfde te beschuldigen in een situatie die je alleen van papier (of nou ja, computerscherm dan) kent. Ik wens je heel veel sterkte, hoop, geluk en wijsheid toe voor jou en je kinderen in jou situatie!