Co-ouderschap ex is naar buitenland vertrokken met kind, zonder toestemming, opties?

Ik woon in belgie en zij is naar nederland verhuist maar staat nog steeds ingeschreven in belgie alsmede mijn zoon ook. co-ouderschap is geregistreerd en naar mijn inzien doe je dat om samen te kunnen overleggen, zij doet maar wat ze wil en als ik aangeef dat ik het er niet mee eens ben, zegt ze dat ik dan maar een advocaat in de arm moet nemen terwijl ze weet dat zo´n procedure tijd in beslag neemt en het feit dan geschied is..... ben ten einde raad...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat je beter af bent bij een juriste als je er samen niet uitkomt. Het is waarschijnlijk niet wat je wilt horen maar je hebt geen keuze als je je kind wilt blijven zien. Ik hoop dat je je ex nog tot rede kan brengen want dat is in het belang van het kind. Een kind moet zowel zijn vader en moeder kunnen zien. Ik wens je heel veel succes en wijsheid toe!

weet je wel waar ze is? Heb je een omgangsregeling? Inderdaad mag ze niet zonder toestemming zomaar het land verlaten. Dit zou in overeenstemming en desnoods via een rechter geregeld moeten worden. Je kunt weinig anders dan een advocaat in de arm nemen. Als je niet weet waar je kind is, moet je (als je in Belgie woont) contact opnemen met child focus, In Nederland kan dit met de Hulplijn Vermiste Personen van het Nederlandse Rode Kruis. Beide organisaties bieden ondersteuning. Bij de politie natuurlijk melding van vermissing doen en contact opnemen met de centrale autoriteit. Dit is een organisatie van de overheid die speciaal belast is met internationale kinderontvoering. Ze proberen het kind en de ouder te lokaliseren en te bemiddelen. Veel succes. Ik hoop dat je tenminste weet waar hij is en dat je nog steeds contact hebt.

Bronnen:
eigen werkervaring

Ik had ook een co-ouderschap met de vader van mijn kind, en die had al restricitie dat ik niet meer dan 5 km verder mocht wonen. Ja lekker dan! Ik heb een huis gekocht 20 km verderop en het voorstel gedaan dat ik mijn zoon bracht en haalde, elke week weer, dus dat hij (ex) geen extra kosten had. Dat had ik er qua tijd en reiskosten wel voor over, want vrijheid is een groot ding. Dus gun je ex ook die vrijheid!!! En probeer wel de co-ouderschapregeling te handhaven. Om en om rijden? Bespreek het. Maar gun haar ook de "grens" tussen jullie. Door jouw 2 vragen hier op GV heb ik al een gevoel dt at jij een dominant mannetje bent, je hebt immers rancune, en wil haar zelfs aangeven. Zet je eigen rancune opzij en doe wat beter is voor je kind en gedraag je als een goede co-ouder. Dus geen wrok en wraak.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100