Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wetgeving voor een handboog?

Ik wil graag mijn eigen handboog en pijlen meenemen op vakantie, maar ik weet niet hoe dat met de wetgeving in Europa zit. (ik ga naar Kroatië.) ik heb er namelijk geen zin in dat hij ingenomen wordt ofzo. Graag ook bron/site bij je antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een handboog is een edel maar onhandig wapen. Het schieten ermee valt erg op, de repeteersnelheid is laag, en het bereik erg kort.
Dus om daar wetgeving over te hebben...

Ik denk/hoop dat het meevalt. In Nederland is de wetgeving zo'n beetje verzadigd, maar in andere landen is er nog veel ruimte voor allerlei regels.
Misschien heb je iets aan onderstaande links.
Succes in ieder geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem even contact op met de douane
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Inderdaad even bellen maar op het onderstaand handboogforum staan wat ervaringen en het lijkt me, mitst goed verpakt en natuurlijk niet als handbagage, geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is het even makkelijk om een telefoontje te plegen naar de kroatische ambassade, zij kennen de regels beter dan de Nederlandse douane, als je met de auto gaat, dan zou ik ook even van de landen die je doorkruist de info opvragen bij hun ambassades
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend van mij doet boogschieten en ik heb van hem gehoord dat je bogen mag meenemen overal naartoe als ze niet strak gespannen staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding