Zijn mijn spullen, mijn spullen?

Ik woon nog bij mijn ouders, mijn ouders zitten diep in de schulden en ik ben bang dat ze ons huis gaan leeghalen. Ik heb zelf veel eigendommen ( voornamelijk elektronica) waar ik jaren voor heb gewerkt en gespaard. Is er een manier om mijn eigendommen te beschermen tegen de schulden van mijn ouders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van de meeste spullen wel een bon, maar heb niet alles betaald via de pin. Ook is het niet mogelijk om de spullen ergens anders neer te zetten, vooral omdat dit een probleem is die al langere tijd speelt en ik weet eigenlijk niet of de deurwaarde op tijd laat weten of ze komen ( of gebeurt dit onverwachts?) kan ik zonder alle aankoopbonnen e.d. niet ergens aangeven dat die spullen van mij zijn?

Het beste antwoord

het is alleen mogelijk in beslagname te laten nemen als je aan kan tonen dat het van jou is. anders hoort het gewoon bij de inboedel en kan je het kwijtraken.

weet niet of je nog afschriften hebt of een kassabon waarmee je je rek nummer aan kan tonen en jij de persoon bent die het heeft betaald? (dat dat het van jouw rek is afgeschreven dus, alleen een kassabon is niet voldoende!!!)

is het niet mogelijk zou ik het ergens anders veilig stellen tot de gevaar geweken is.

succes met je spullen en de vervelende situatie op zich!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van de meeste spullen wel een bon, maar heb niet alles betaald via de pin. Ook is het niet mogelijk om de spullen ergens anders neer te zetten, vooral omdat dit een probleem is die al langere tijd speelt en ik weet eigenlijk niet of de deurwaarde op tijd laat weten of ze komen ( of gebeurt dit onverwachts?) kan ik zonder alle aankoopbonnen e.d. niet ergens aangeven dat die spullen van mij zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat kan je niet op een andere manier aantonen. je moet echt bewijs hebben op papier (tenzij de winkelier een verklaring af wil leggen dat jij precies dat ene gekocht hebt in die winkel maar dat komt maar zelden voor) een deurwaarder komt niet helemaal onverwachts aan. eerst komen er veel brieven en betalingsherinneringen.
een deurwaarder ziet liever geld dan toestanden, dus met de deurwaarder is er ook altijd een betalingsregeling te treffen. (dit stopt natuurlijk een keer als deze al gemaakt zijn en niet zijn nagekomen) komt de deurwaarder aan de deur, dan is er nog een kans om het bedrag te betalen. meestal zijn ze terughouden met inbeslagname van goederen als het kinderen in huis wonen. dus ik geloof meteen dat deze zaak langer speelt. wat je wel kan proberen, maar dat moet je even navragen...
je ouders een verklaring laten schrijven dat de spullen (die bv op jouw kamer staan) jouw eigendom zijn, en hierbij de kassabon voegen.
of het rechtsgeldig is durf ik je niet te zeggen (er wordt veel bedacht om spullen in het bezit te houden) voor dit soort vragen en snel antwoord (info) zou je de jurofoon kunnen bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor al je info, ik zal de jurofoon bellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de deurwaarder komt om beslag op de inboedel te leggen kondigt hij wel van tevoren aan wanneer hij komt. Je moet dan zorgen dat je zelf thuis bent, want anders halen ze de slotenmaker erbij die dan het slot forceert en de deur openbreekt. Ook die kosten komen voor jouw rekening.

Andere antwoorden (4)

Jazeker, als jij kun aantonen d.m.v. aankoopbewijzen dat de spullen aan jou toebehoren, mag een deurwaarder geen beslag op jouw eigendommen leggen, aangezien jij geen schulden hebt, maar je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om aankoopbewijzen maar betalingsbewijzen dus dat ze met jouw geld van jouw bankrekening zijn betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg wel dat je er bij bent als het zover is anders is het weg voor je het weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vaak gaan deurwaarders niet over tot het leeghalen van een huis, omdat dat ook voor hen te veel rompslomp met zich meebrengt. Veel eerder leggen ze loonbeslag bij de werkgever. Deze is verplicht om hieraan mee te werken, dus op deze manier krijgt de deurwaarder veel gemakkelijker zijn geld dan wanneer hij een complete inboedel moet zien te veilen, met het risico dat het allemaal oude bende is die geen mens koopt. Alleen de belastingdienst gaat er heel snel toe over om bv je auto, TV of computer mee te nemen.
Ja door de door uit jouw verdiende geld betaalde spullen op een veilige plek te laten bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dmv aankoopbonnen met jouw naam erop kunt bewijzen dat jij idd die spullen betaald hebt, valt er misschien met de deurwaarder te praten. Maar 100% zeker ben ik daar niet van. Bij de belasting iig niet. Misschien kun je beter je spullen zolang bij een vriend parkeren totdat het gevaar geweken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spullen bij een ander zetten ofgaat dat niet?