Pakketje uit China is onderschept (dealexteme) en douane vraagt mij nu de inhoud en waarde te bepalen van het pakketje, wat kan ik het best doen?

Pakketje bevat 10 Dr Dre Tour namaak oortjes, mijn vrienden wilden er een paar en ik zelf ook. Aan de hand van de gegevens die ik via post naar hun stuur zullen zij belastingaangifte doen. Het pakketje kostte me €90.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
8.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
https://chat.juridischloket.nl/chat/ Klik hierop en je krijgt verbinding met de chat van het juridisch loket. Dit is geheel kosteloos en zij kunnen je vast beter helpen.
Vanaf Half 2 vandaag gaat de chat open.
Succes!

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het bestellen van een Dr Dre Headphone. Ik heb gewoon de Dealextreme waarde gegeven (55 euro) en hij is er door heen gekomen. Ze kijken echt niet in de doos, behalve als je een waarde als 5 euro opgeeft. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat wordt een leuke, als je de echte waarde opgeeft merken ze dat ze nep zijn en worden ze in beslag genomen, als je de waarde van de echte dingen opgeeft moet je nog belasting betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, ik heb net mijn PayPal factuur uitgeprint en daarop bevat de naam: Designer's In-Ear Stereo Earphones - Black + Red (3.5mm Jack/120CM-Cable) Dit is natuurlijk ook de waarheid, maar in feite is het namaak. Als ik dit factuur opstuur wat zullen de gevolgen dan zijn denkt u?
Pieter2011
12 jaar geleden
Mail of stuur de douane een kopie van die factuur en doe alsof je neus bloedt... Jij kon toch niet weten dat die dingen nep zijn?! En áls de douane iemand wil aanpakken, dan moeten ze niet bij jou (onschuldig slachtoffer) zijn, maar bij degene die ze aan jou heeft verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me niet te veel zorgen maken: Jij vond ze gewoon mooi en hebt er een zwikje besteld. Er staat toch geen merk op de bon? Met een beetje geluk betaal je gewoon de invoerrechten over die 90 euro en is verder de kous af.
Wat dacht je te kunnen doen dan?
Je zult invoerrechten moeten betalen en omzetbelasting.

Je kunt dus maar het beste gewoon opgeven wat ze vragen.

Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html#P35_2580
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er niets anders opzit dan antwoord te geven op de vraag van de douane. Als je zegt dat het monsters zonder waarde zijn, verwachten ze dat te kunnen zien op een pro formafactuur, of vrachtbrief, en die zul je niet hebben denk ik.
En als het namaak is, kun je nog wat meer problemen krijgen, als ze niet ingevoerd mogen worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je moet kunnen volhouden dat je van niets wist, dat iemand anders dat pakket op jouw naam besteld heeft. maar dat geef ik ook weinig kans
anneliez
12 jaar geleden
Waarschijnlijk stond er geen juiste waarde op het pakket, zoals wel vaker bij pakketjes uit China. In dat geval stuurt tnt post, die de inklaring en de aangifte voor u doet, u een brief waarop u de juiste gegevens kunt invullen. Vervolgens met de juiste gegevens doet tnt de inklaring. 19% btw + inklaringskosten 16 euro ofzo. En het pakket wordt met factuur naar u toe gestuurd. De douane kan het pakket pas in beslag nemen nadat er aangifte is gedaan. Maar de kans dat het daadwerkelijk door de douane in beslag wordt genomen is niet zo heel groot. Er komen dagelijks plenty pakketjes uit China binnen, met alles op het gebied van namaak. maar Zuid Amerikaanse pakketten blijven voor de douane toch echt interessanter.