Welke argumenten zijn gebruikt in Californie die er toe geleid hebben dat proposition 8 -verbod op homo huwelijken- in 2008 goedgekeurd is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

In een poging mijn antwoord eens wat korter te houden, verwijs ik je naar onderstaand artikel - daar staat het prima uitgelegd.

Het komt erop neer dat homo's dezelfde rechten hebben als hetero's, namelijk de erkenning van hun relatie middels het huwelijk.

Een belangrijk argument is geweest dat een meerderheid niet het recht heeft, de basisrechten van een minderheid te beperken.

Zie verder het artikel.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat artikel beschrijft alleen waarom de wet in 2010 weer verworpen is, niet waarom hij uberhaupt ooit is aangenomen.