Per 1 juni weer aan het werk.Per 1-1-2010 WW uitkering. Recht van 37 mnd terug naar 20 mnd.Wat wordt duur van nieuwe WW aanvraag na min. 6 mnd werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je nu 6 maanden werken om daarna een langere WW te hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha paquita, dat was ook mijn eerste gedachte...

Antwoorden (2)

De aanvraag is zo gebeurd,maar de toekenning duurt even lang alsof je voor het eerst weer een ww aan vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Sjouke54,

Als je na beëindiging van je WW-uitkering opnieuw (minimaal) 26 weken hebt gewerkt ontstaat er nieuw WW-recht.
Word je daarna werkloos en vraag je opnieuw een WW-uitkering aan ?

UWV beoordeelt dan of de nieuwe duurberekening een nadelig effect heeft in vergelijking met je “oude” WW-recht.
Zo ja, dan wordt de duur van het nieuwe WW-recht verlengd met de niet genoten duur van het vorig recht.

Actuele informatie vind je op deze pagina: http://bit.ly/hj9SV4

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare