als ik straks me automaat rijbewijs B heb moet ik dan als ik schakel wil halen dan ook opnieuw theorieexamen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet verstandiger om gelijk handgeschakeld examen te doen? Met een 'handgeschakeld' rijbewijs mag je namelijk wel in een automaat rijden, andersom niet... Dit is overigens ook de reden dat vrijwel alle rijscholen handgeschakelde auto's gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik kon niet schakelen drm automaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet kunt schakelen zal je (en dat heeft de praktijk ook al lang bewezen) het waarschijnlijk nooit leren. Dus ik zou mij de moeite besparen.

Het beste antwoord

Ha, die Evaflorentina;

Ik moet de vorige antwoorder tegenspreken: volgens informatie van de Rijksoverheid zelf kun je praktijkexamen B voor schakelauto's doen als je in het bezit bent van een rijbewijs B-automaat zonder opnieuw een theorie-certificaat te moeten halen. En dat is ook logisch: de verkeersregels zijn voor handgeschakelde auto's natuurlijk gelijk aan die van automaten.