Mag je op een parkeerplaats voor laden en lossen ook stilstaan en/of iemand uit laten stappen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
14.4K

Het beste antwoord

Ja, je mag iemand daar ook iemand laten in/ uitstappen. Stoppen mag, wanneer de chauffeur in de buurt blijft.

Op een door dit bord aangegeven plaats mag alleen geladen en gelost worden door bestuurders van voertuigen. Ondanks de afbeelding van een vrachtauto geldt dit bord ook voor andere voertuigen.
Overigens is parkeren bij dit bord verboden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Parkeren wordt in de wet als volgt omschreven: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddelijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddelijk laden of lossen van goederen.
Erna55
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat stoppen mag zolang de chauffeur in de buurt blijft, klopt niet. Stoppen mag, zolang dat gebeurt voor direct laden en lossen (of het direct in- of uitstappen). Dat de chauffeur in de buurt is, is van weinig belang. Soms is de chauffeur níet in de buurt, omdat die bezig is met laden en lossen (denk aan de bezorger van een pakket dat zeven hoog zonder lift bezorgd moet worden). Zodra de chauffeur stilstaat om iets anders te doen dan direct laden of lossen is hij aan het parkeren. Al zit hij in z'n auto om een boterham te eten of een telefoontje te plegen.