Mogen mensen ook na carnaval nog met hun carnavals wagen blijven rijden?

om bij voorbeeld naar het werk te gaan als de gewone auto stuk is. of met de vakantie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K

Het beste antwoord

gekeurd en verzekerd en de minimum snelheid kunnen halen die op die weg nodig is.
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee. de meeste van deze wagens hebben geen apk & mogen niet normaal de openbare weg op

Toegevoegd na 6 minuten:
oh, zie dat die wet pas vanaf 1 jan 2011 geldt..

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2010/februari/10/straks_geen_kenteken_carnavalswagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in principe wel, volgens mij mag je in alles rijden, zoalang het maar een kenteken heeft. Natuurlijk mag je alleen met carnaval op de speciale plekken rijden met je wagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als de wagen maar veilig is. Ook moet het binnen de maximale afmetingen zitten. Je kan niet met een wagen van 5 bij 10 meter op de snelweg gaan rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je voertuig gewoon aanbieden bij de RDW, hun gaan kijken of de auto voldoet aan de eisen van het Voertuigreglement. En als hij hieraan voldoet zal er een kenteken worden afgegeven en zal hij ook APK gekeurd moeten worden. Als dat geregeld is is dat zeker geen probleem.

Maar denk dat veilig wagens aan de eisen voldoen haha

Toegevoegd na 1 minuut:
en natuurlijk de bijhorende WA verzekering...