Hoe komt een coffeeshop aan zijn wiet?

Het kweken daarvan en al is toch illegaal? Hoe komt een coffeeshop dan aan zijn wiet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Dat is de inconsequentie van het beleid: je mag het niet produceren maar je mag het wel kleinschalig verkopen. Terwijl het voor die verkoop toch ook echt gekweekt moet worden, dat mag alleen voor medicinale redenen maar dat is niet de wiet die coffeeshops kopen - dus hun inkoop is per definitie van illegale kwekers.
(Leuk weetje: rond Oude Pekela wordt hennep geteeld door boeren, voor de vezels, en elk jaar weer zijn er 'slimme' types die daar wat gaan jatten, niet beseffend dat er geen THC in die hennep zit ;p)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe leuk weetje. Plus 1.

Andere antwoorden (4)

De coffeshophouders hebben hun vaste huiskwekers.

Toegevoegd na 49 seconden:
ik bedoel natuurlijk coffeeshophouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaste legale kwekers met een vergunning
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niet waar. De wiet kopen ze in bij illegale kwekers. Dit zorgt ook voor veel problemen en criminaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ooit wel eens een wietkweker in beeld gezien die over zijn vak praat.... juist ja die komen liever niet in beeld, met een reden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel simpeler nog, er bestaan geen legale kwekerijen, kweken is verboden en niet gedoogd
ronron1212
12 jaar geleden
kijk eens hier
http://www.ulftingenwest.nl/blog/16287/NOS_Journaal__Legale_Wietkwekerij_in_Ulftingen-West
voor je zo maar wat roept
Ik denk dat ze een vergunnning hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook niet waar. Het wordt gekocht van illegale kwekers. Ze mogen dit eigenlijk ook niet maar het wordt gedoogd.
Ze kopen dit in bij die illegale kwekers. Hierover hoeven ze ook geen belasting te betalen. Als je op google zoekt op coffeeshop en achterdeur kan je heel veel informatie vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar over de verkoop wordt wel flink belasting betaald.