Ja, dat mag.

Maar in de praktijk zal het lastig zijn om al je examens, incl. staatsexamen in hetzelfde jaar te doen.

Het staatsexamen bestaat uit een college-examen en soms ook uit een centraal examen.
Het centraal examen is op hetzelfde tijdstip als het reguliere landelijke examen en heeft dezelfde opgaven. Het College voor Examens (CvE) bepaalt hoe het college-examen er uitziet:
een schrijfopdracht of schriftelijke toets;
een mondeling examen;
een praktijkexamen.

De schriftelijke toetsen zijn in mei en juni. De mondelinge examens en praktijkexamens zijn in juli.

De kosten zijn rond de 600 euro. Aanmelden voor het staatsexamen via de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Uw aanmelding moet binnen zijn vóór 1 januari van het jaar waarin u examen wilt doen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/wat-is-het-staatsexamen.html?utm_campaign=sea-t-onderwijs_en_wetenschap-a-voortgezet_onderwijs_staatsexamen&utm_term=staatsexamen&gclid=CLCH25jSiLsCFYzItAodK3gAYg