Ik vind het verbazingwekkend hoe mensen hun hond op willekeurig stukje gras laten poepen. Inhoeverre is dit toegestaan?

Bijv. groen rond speelplaatsten. in de nabijheid van uitlaatstroken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! +

Het beste antwoord

In de APV van de meeste gemeentes staat dat de hond op dit soort plekken niet is toegestaan. Deze mensen zijn dus in overtreding en zouden een bekeuring kunnen krijgen.

Sla de APV van je eigen gemeente er eens op na. Is te vinden op internet of op te vragen bij je gemeente.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw duidelijke antwoord

Andere antwoorden (2)

Bij mij in de gemeente (Haarlemmermeer) geldt overal een opruim en aanlijn plicht.
Uitgezonderd de aangegeven plaatsen.
Dus laat iemand in mijn straat een hond schijten krijgt hij / zij van mij altijd commentaar hier op.
Vind het een schandalige gewoonte om een ander met jou troep op te zadelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in dezelfde gemeente en vraag altijd aan de eigenaren of ze een plastic zakje nodig hebben . Meestal ben ik degene die uitgescholden wordt omdat ik commentaar lever ook hebben ze al een keer poep tegen de ramen van mijn flat gegooid, een klacht indienen bij de gemeente helpt ook niet zij wimpelen het probleem af door te zeggen dat ze het in de gaten zullen houden en vervolgens zie je ze nooit!!! Dus....
Het hangt van de gemeente af, maar je kunt er wel vanuit gaan dat het op zulke plekken niet mag - die uitlaatstroken zijn er niet voor niets, doorgaans zijn die verplicht. Maar mensen vinden het vaak moeilijk om even 100 meter verder te lopen kennelijk, en hebben dus letterlijk en figuurlijk schijt aan de regels en schijt aan de mensen in hun omgeving.