Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik de vrije dagen van een cursus ook betalen?

Ik zit op een wekelijkse cursus (kunst)schilderen. Die wordt 's-avonds gehouden in een schoollokaal. Moet ik ook de avonden betalen die geen doorgang vinden omdat de school wegens vakanties gesloten is?
NB. Er staat niets over in de algemene voorwaarden van de cursus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
396

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt mij niet logisch en al helemaal niet redelijk als je zou moeten betalen voor een avond dat er geen cursus is. Ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de cursus, en ga er vanuit dat het dan inderdaad niet hoeft. Maar anders zou ik er werk van maken, want volgens mij is dat zelfs in strijd met het contractenrecht: http://www.advocatenvinder.nl/rechtsgebieden/contractenrecht/contractenrecht.html. De afspraak is dat zij jou een cursus geven en dat jij daarvoor betaalt. Geen cursus = geen betaling. Lijkt me.

Succes, en veel plezier in ieder geval met (kunst)schilderen! Leuk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt mij niet eerlijk gezegd. Ik volg ook enkele cursussen en daarbij moet ik per 4 weken betalen (1 keer in de week is dat) en als het niet doorgaat wegens omstandigheden, hoef ik ook niet te betalen.

Je kan het ook gewoon even vragen bij de cursus zelf, aangezien dat echt overal anders geregeld is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Szal;

Tenzij er voor de hele cursus één vaste prijs is afgesproken betaal je normaalgesproken gewoon per keer dat de cursus wordt gegeven. Dus als er wegens vakantie geen cursusavond is zou je niet hoeven te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding