ik wordt gestalkt ! (Lees uitleg)

ik wordt al een tijdje gestalkt door een meisje (Uit waar ik niks mee te maken wil hebben!) als ik moet werken in de supermarkt gaat zij extra buiten de hele dag wachten zij heeft zelfs een werknemer gevraagd om mijn werkuren door te geven (Zonder mijn toestemming) en nu blijft ze me stalken zelfs op school blijft ze me aan kijken en volgen ik heb al een paar maal kenbaar gemaakt dat ik hier niet van gedient ben maar zij blijft het doen!.

Mijn twee vragen zijn?:

Wat kan ik tegen mijn stalker doen?

Kan ik op een of anderen manier aangifte doen tegen mijn collega die zonder mijn weten mijn werkuren heeft doorgegeven?

Ik hoop dat jullie mij willen helpen!

Groet

Nick Kessels

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt aan die meisje vragen wat eigenlijk haar probleem is. Je kunt aangifte doen maar kans is groot dat ze iemand anders iets laat doen om jou te gaan stalken. 1e optie lijkt me daarom het beste. En als ze niks zegt ja, dan naar haar ouders/mentor.

Je hoeft geen aangifte te doen voor die collega. Ga gewoon naar je baas en vertel wat er is gebeurt. En vraag aan je college waarom ze het heeft gedaan. Misschien kom je wel meer te weten.. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

tegen je stalker kan je aangifte doen. zeg het ook tegen haar dat je dat gaat doen als ze doorgaat. Je kan ook bij haar ouders klagen.

Je kan ook een knokploeg regelen, maar ja, dat lijkt me wat overdreven en illegaal :P.

Je kan bij je baas klagen dat je collega de werkuren doorgeeft aan het meisje, aangifte lijkt me onzinnig omdat de politie niets kan doen. het is geen geheime informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef eerst is aan je collega ' s door dat ze dat niet meer kunnen doen en leg dan de situatie uit,
daarna ga je naar het meisje en vertel je haar duidelijk dat je niks met haar te maken wilt hebben en als ze zo doorgaat je aangifte gaat doen (dat doe je niet maar dat weet ze niet ) dan druipt ze wel af
mocht dat niet het geval zijn dan doe je daadwerkelijk aangifte en zeg je het ook eerlijk tegen dr : je volgt me toch zo graag , volg me maar naar het politiebureau , weten de agenten ook meteen wie het is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg eerst eens de reden uit waarom u niets met haar te maken wil hebben.
Heeft u in het verleden iets ondernomen tegen iets wat in haar belang was of tegen de ethiek indruiste?
Heeft u zelf al een donkerbruin vermoeden waarom zij zich ophoud in uw nabijheid?
De beste en gezondste remedie is anders samen een weekendje op stap te gaan met elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Uit wat voor ouderwets psychologisch boekje voor licht geïrriteerde senioren komt deze onzin?
Het landelijk politienummer bellen: 0900 8844, alles duidelijk uitleggen en luister wat zij zeggen.
Zij zullen je helpen en indien nodig langskomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op school met de leraar/lerares op de gang aangeven en eventueel naar decaan.Op het werk met de leiding er over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En na een hoop gezeur en 20 softe gesprekjes ben je dan nog geen millimeter opgeschoten. Min is niet van mij.
jou collega kun je bij deze benoemen als zijnde achterbaks en onbetrouwbaar.en je kunt hem \haar vragen wat voor voordeel erbij te behalen valt.als je werk en de aandacht bij je werk er onder gaat lijden,maak je dat kenbaar bij je chef,die er in de regel weinig aan kan doen.de politie toch wel niet,omdat er niets gebeurd is.handgemeen of iets dergelijks.negeren is het beste.echt het houd vanzelf op.
keep it cool man!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft dit niet te pikken. Waarschuw haar dat je de politie er gaat bijhalen. Als ze blijft volharden, doe dat dan ook. Waarschijnlijk zal een bezoekje van de politie bij haar thuis genoeg zijn om haar te doen stoppen.
Sinds juli 2000 is stalking strafbaar geworden in Nederland (in de wet wordt stalking belaging genoemd).

Het wetsartikel luidt: “Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie”.

Stalken kan bestaan uit veel verschillende gedragingen, waaronder in de buurt rondhangen, volgen, opbellen of brieven sturen, spullen bestellen op naam van het slachtoffer, bedreigingen uiten, vernielen van spullen enz.

Het beste gewenst!

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog vergeten: in verband met je werkuren, denk ik dat je enkel de directie kan inlichten. Zij zullen in het beste geval je collega berispen. In principe heeft die collega niets strafbaars gedaan. Je stalkster zal het mooi ingekleed hebben om die informatie te krijgen.