moet ik alimentatie betalen in de grote vakantie als de dochter gans de maand bij mij is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (4)

Ja, alimentatie is een vast maandbedrag en onafhankelijk van de werkelijke kosten die voor het kind gemaakt worden. In een maand waarin ze extra kost vanwege vakantie of school, hoef je ook niet extra alimentatie te betalen.
13 jaar geleden
De kosten worden gerekend over een heel jaar en gespreid over 12 maanden.

Je kunt die maand dat ze bij jou is eventueel in mindering kunnen laten brengen op de totale alimentatie (via advocaat/rechter ws. en of het lukt is nog maar de vraag). Het maandbedrag zou dan iets lager worden, maar je zou nog steeds ook in die maand vakantie alimentatie moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker. Het is gewoon een vastgesteld jaarbedrag en dat moet je in 12 keer voldoen. Het is ooit vastgesteld rekening houdend met de verdeling van de vakanties en de weekendregeling. Als in de praktijk blijkt dat je daar echt heel veel van afwijkt dan zou je een herberekening kunnen aanvragen maar de kans op succes is heel klein. Daarnaast gaan alle vaste kosten voor je dochter ook gewoon door en die moeten wel betaald worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is, is daar al rekening mee gehouden bij het vaststellen van het alimentatiebedrag, zo niet dan zou je contact op kunne nemen met je advocaat hierover, kijk het eens na in het echtscheidingsconvenant of daar iets in staat hierover.