Word het rookverbod toegepast in nederland en belgie, op 1 juli?

Of het alleen in belgie is, of ook in nederland of elders...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In Nederland is het rook verbod al een tijdje geleden in gegaan, dus dit zal alleen over Belgie gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110315_093 De rechtbank in Belgie heeft een uitspraak gedaan over het rookverbod dat dit enkel in aparte rookkamers mag, en dit gaat vanaf 30 juni in. Alleen voor Belgie dus.

Andere antwoorden (1)

Het gaat over het rookverbod in België,neem ik aan aangezien Nederland al een tijdje gebukt gaat onder dit rookverbod.Gelukkig staan de meeste kroegen roken weer toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig dat de kroegen de wet overtreden ?
Ik begrijp dat er veel verzet is tegen deze maatregel, maar ik zie ook de goede kanten ervan, die mi. zwaarder wegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitbaters hebben de economische recessie misbruikt om het roken weer toe te staan. Door de recessie gingen mensen minder uit, en als ze al naar een café gingen, bestelden ze minder. Daardoor daalde de omzet. De uitbaters gaven het rookverbod de schuld, en overtraden de wet door roken toe te staan. Sinds de tweede helft van vorig jaar stijgen de omzetten van de horeca weer duidelijk. Dat komt doordat de recessie voorbij is. Maar zich nu weer aan de wet houden? Nee hoor, dat is er niet bij. Ik kon een tijdje weer eens lekker en onbekommerd naar het café. Dat is nu helaas weer voorbij. Als 30% van de mensen met 70 door een woonwijk wil racen, en ze gaan dat gewoon massaal doen - moet dat dan ook maar mogen?