Wat is de minimum leeftijd voor een bestuurslid van een stichting ?

Hallo Lezers,

Voor onze huidige projecten die wij hebben opgericht willen wij graag een stichting oprichten. Uiteraard wij weten hoe dit te werk gaat. Echter ons niet duidelijk vanwege verschillende verhalen, wat is de minimum leeftijd wat een bestuurslid moet hebben ?

Hartelijke groet,
Merijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een stichting heeft geen bestuurd maar leden....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, mijn fout, het is wel goed.

Het beste antwoord

Je moet meerderjarig zijn, dus 18 jaar oud. Vanaf dat moment kun je zelfstandig rechtshandelingen verrichten. Dus ook een handtekening zetten onder een notariële akte, zoals bij de oprichting van een stichting verplicht is. Ik heb het even in het Burgerlijk wet boek nagekeken, er worden geen specifieke leeftijdseisen gesteld bij de opricht van een stichting. BW art. 2: 286.

Toegevoegd na 7 uur:
Heel veel informatie kan je krijgen bij de Kamer van Koophandel, onder rechtsvormen.
http://www.kvk.nl/ondernemen/rechtsvormen/