politie heeft mijn id kaart inbeslag genomen,heb 2700 euro onherroepelijke boetes open staan kan niet betalen wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.9K

Antwoorden (5)

Ik denk dat je moet gaan lenen bij de bank. Daarna zo snel mogelijk aflossen. Ik denk dat je dan het snelst je ID terug krijgt. Maar of het verstandig is kun je zelf beter bepalen als je kijkt naar je inkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zonder een geldige ID kun je niet bij een bank terecht!
Mocht je noch niet werken, dan wordt het hoog tijd dat je dat gaat doen. Probeer ook zoveel mogelijk overuren te maken en zoek een bijbaantje. Daarnaast kun je ook vrijwillig om een soort taakstraf vragen.
Je zult wat moeten ondernemen en niet langer afwachten zoals je tot nu toe waarschijnlijk hebt gedaan. Anders waren die boetes nooit zo hard opgelopen.
Ik weet natuurlijk niet hoe je aan de boetes bent gekomen, maar misschien moet je ook je gedrag een beetje aanpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zitten je kunt boetes betalen door in de gevangenis te gaan zitten, met 2700 euro en 25 euro per dag kom je met 104 Dagen weer vrij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Nou 'vrij' is niet helemaal juist, je hebt namelijk wel een strafblad met alle beperkingen die daarbij horen.
Onherroepelijke boetes moeten in principe direct betaald worden op het moment dat de politie je daarvoor staande houdt.
In sommige gevallen wordt nog enige uren respijt gegeven aan de boeteplichtige als deze aangeeft het totaal aan boetebedragen d.m.v. leningen bij familie of vrienden bij elkaar wil krijgen en daarvoor wat extra tijd nodig heeft.
Dan wordt idd. het identiteitsbewijs en/of paspoort ingenomen.
Dit is om het voor de boeteplichtige te bemoeilijken dat hij het land uit gaat.
Na betaling krijg je de documenten weer terug.

Iedere boete wordt vergezeld van een vervangende hechtenis als de boeteplichtige na verhogingen uiteindelijk niet betaald. De vervangende hechtenistijd per boete staat vermeldt op de acceptgiro's die je eerder hebt ontvangen.

Als je na de respijt periode nog niet kunt betalen dan zal de politie je overbrengen naar een huis van bewaring waar je dan in hechtenis wordt genomen voor de duur van het totaal aantal vervangende hechtenisdagen.
Dit is geen dwangmiddel maar een afdoening. Na deze hechtenisduur zijn de boetes 'voldaan'.
Het is NIET mogelijk de vervangende hechtenis te voldoen met een vervangende taakstraf. Dit is alleen mogelijk als de bevoegde rechter eerder dat zou hebben bepaald of de boetes meteen had omgezet in een taakstraf.
Aangezien de meeste boetes en bekeuringen onder de wet Mulder vallen en administratief afgedaan worden, komt daar geen rechter aan te pas tenzij je in bezwaar zou zijn gegaan tegen de boetes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De politie mag onder geen voorwaarden je I D in beslag nemen , dat is een document van de overheid , en heb je in bruikleen , want je kan dan bij de volgende controle je I D niet tonen , en DAT is dan weer strafbaar . dus onlogisch van de politie om zo'n document in beslag te nemen .