Mag je een korte broek aan in de rechtbank?

Ik ga morgen voor school naar de rechtbank mag ik een korte broek aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K

Antwoorden (10)

Ja waarom niet??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee, waarom stel je anders de vraag?
Ja hoor! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker :) succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de rechtbank ben je op je best als je de kleren aandoet die je normaalgesproken ook aanhebt.

succes in de rechtbank!!
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor school hoor, hij hoeft er niet voor de rechter te komen ;)
itsme
12 jaar geleden
ja dat weet ik, gekkie!
Ja dat mag maar is niet verstandig. Er heerst er toch een bepaalde cultuur en netjes gekleed komen is er een van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen. gewoon een lange broek. Spijkerbroek mag. Maar zeker niet een korte broek. Dat is respectloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich màg dat wel..maar ik zou het niet doen als ik jou was.

Je behoort netjes gekleed voor de rechter te verschijnen en een korte broek zou kunnen wijzen op een zekere nonchalance tegenover jouw zaak en dus tegenover de rechtbank.

Een korte broek duidt wellicht een beetje op vrijetijdskleding en juist daarmee kun je een minder goede indruk bij de rechter(s) vestigen..omdat je al dan niet bewust, de indruk wekt dat jouw zaak je niet zoveel interesseert.

Niet doen, dus..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zegt wel dat het voor school is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou èn, zou ik zeggen, dat wijzigt toch helemaal niets aan de zaak.. Of bedoel je dat je er dan wèl respectloos ten overstaan van de rechter bij zou mogen lopen? Groet, Ton
Ik zou het niet doen, maar het mag......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag wel, maar of het in een traditioneel instituut als een rechtbank op prijs wordt gesteld is een ander verhaal. Neem het zekere voor het onzekere en zorg dat je netjes gekleed bent, dus liever geen korte broek.

Toegevoegd na 3 minuten:
In werksituaties kan een korte broek eigenlijk alleen maar in de bouw of als je vrachtwagenchauffeur bent. Voor de rest, op een kantoor, in een winkel of een ander bedrijf is het not done.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een schooluitje of verplicht een bezoek aan de rechtbank,is een verschil.korte broek is absoluut geen probleem.moet iemand voorkomen,dan ziet die er paasbest uit.