Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een korte broek aan in de rechtbank?

Ik ga morgen voor school naar de rechtbank mag ik een korte broek aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Ja waarom niet??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee, waarom stel je anders de vraag?
Ja hoor! :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker :) succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de rechtbank ben je op je best als je de kleren aandoet die je normaalgesproken ook aanhebt.

succes in de rechtbank!!
(Lees meer...)
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor school hoor, hij hoeft er niet voor de rechter te komen ;)
itsme
12 jaar geleden
ja dat weet ik, gekkie!
Ja dat mag maar is niet verstandig. Er heerst er toch een bepaalde cultuur en netjes gekleed komen is er een van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen. gewoon een lange broek. Spijkerbroek mag. Maar zeker niet een korte broek. Dat is respectloos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich màg dat wel..maar ik zou het niet doen als ik jou was.

Je behoort netjes gekleed voor de rechter te verschijnen en een korte broek zou kunnen wijzen op een zekere nonchalance tegenover jouw zaak en dus tegenover de rechtbank.

Een korte broek duidt wellicht een beetje op vrijetijdskleding en juist daarmee kun je een minder goede indruk bij de rechter(s) vestigen..omdat je al dan niet bewust, de indruk wekt dat jouw zaak je niet zoveel interesseert.

Niet doen, dus..

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zegt wel dat het voor school is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou èn, zou ik zeggen, dat wijzigt toch helemaal niets aan de zaak.. Of bedoel je dat je er dan wèl respectloos ten overstaan van de rechter bij zou mogen lopen? Groet, Ton
Ik zou het niet doen, maar het mag......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag wel, maar of het in een traditioneel instituut als een rechtbank op prijs wordt gesteld is een ander verhaal. Neem het zekere voor het onzekere en zorg dat je netjes gekleed bent, dus liever geen korte broek.

Toegevoegd na 3 minuten:
In werksituaties kan een korte broek eigenlijk alleen maar in de bouw of als je vrachtwagenchauffeur bent. Voor de rest, op een kantoor, in een winkel of een ander bedrijf is het not done.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een schooluitje of verplicht een bezoek aan de rechtbank,is een verschil.korte broek is absoluut geen probleem.moet iemand voorkomen,dan ziet die er paasbest uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding