Is het hebben van een bemiddelingsbureau, en zelf de eigenaar van de panden zijn waarvoor je bemiddeld toegestaan?

Huisbaas is eigenaar van het pand én de eigenaar van het bemiddelingsbureau waar ik hoge bemiddelingskosten aan het betaald. Vroeg mij af dit eigenlijk wel mag.. Het is met zichzelf bemiddelen of ik wel een goede huurder zal zijn en daar 1 maand huur aan bemiddelingskosten voor rekenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het klinkt voor mij een beetje huisjesmelkerig.
Sowieso zou ik bureaus die hoge bemiddelingskosten vragen al niet vertrouwen.
Heb je op Google al eens de naam van de verhuurder en het bemiddelingsbureau ingevoerd?
Als het in een grote stad is, dan zou je de gemeente kunnen bellen of deze persoon dit mag doen.