Prostitutie onder de 18 jaar is verboden. Als je nog geen 18 jaar bent, mag je geen geld krijgen in ruil voor seksuele handelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is prostitutie sowieso strafbaar.
Je verdiend zwart geld en dat mag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In september 2000 is het bordeelverbod opgeheven. Daarmee werd ook het uitbaten van betaalde seks via bordelen legaal. Seksexploitanten -bordeeleigenaren, pooiers en raamverhuurders- en prostituees worden voor de wet gezien als gewone werkgevers en werknemers. Wel kunnen gemeenten een vergunning eisen voor de vestiging van een bordeel.

Voorwaarden zijn o.a. :
* “ingeschreven in het landelijk register van prostituees”
* jonger dan 18 jaar “wordt inschrijving in het prostitutieregister geweigerd”.

Dus is het antwoord JA> want iemand onder de 18 kan zich niet laten inschrijven en is - als vrijwilligheid vast staat - dus strafbaar.

In Belgie is het weer anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
seks mag je hebben vanaf je 16 maar voor prostituee te spelen moet je 18 zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel Visara, volgens de wet wel.