Hoeveel kost een zakelijke brief geschreven door een advocaat?

Ik ben sinds carnaval aangehouden met ''openbare dronkenschap''. Ik was dus met mijn vrienden in het centrum een biertje aan het drinken (en ja ik ben 16). Totdat iemand besloot om uit het centrum te gaan dus dat deden we maar toen we net uit de centrum liepen niet eens 10minuten daarna werd ik aangehouden met me biertje in me hand. De agenten vroegen naar me ID en die had ik gewoon bij me En ze legde uit dat ik geen bier op dat terrein mocht drinken, maar dat wist ik natuurlijk niet ik naderhand moest ik gewoon me bier weggooien.Maar wij kwamen dus een groep jongens tegen, en die zeiden dat ze ook aangehouden werden en zij kregen dus een waarschuwing. Opeens kreeg ik gisteren een brief binnen waaruit blijkt dat ik een boete kreeg voor 70 euro!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stelletje bloedzuigers nog wel? Helaas, 'ik wist het niet' is geen geldig excuus als je een overtreding begaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was nog wel op carnaval waar iedereen wel eens een biertje drinkt daar kun je toch wel begrip voor tonen jezus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist je het echt niet? Je kunt juist met carnaval het volgende opmerken:
praalwagens met mensen die allen 'iets' drinken uit een melkpak, een flesje met zilverfolie, een limonadeflesje of iets anders geks. Een keer raden wat ze drinken. En nu nog een keer raden waarom ze niet gewoon laten zien wat ze drinken.

Het beste antwoord

Een beetje advocaat kost 200 tot 250 euro per uur. Stel dat het een uur kost om die brief te schrijven, dan ben je dus minimaal 200 euro kwijt. Je kan beter op zoek gaan naar een kennis die een goede brief kan schrijven en dit gratis voor je doet.
Overigens denk ik dat je weinig kans maakt om onder die boete uit te komen. Het feit dat anderen alleen maar een waarschuwing kregen, zegt niets over jouw vergrijp en jouw boete.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als ik er toch niks van af weet dan kan ik er toch wel een waarschuwing voor krijgen? En ook al moet ik die boete betalen, ik vind wel dat iedereen gelijk behandelt moet worden. Dat zij een waarschuwing kregen en ik niet :)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere burger wordt geacht de wet te kennen, ook jij. Het staat een agent vrij om jou een boete te geven en een ander een waarschuwing. Maar bij die beoordeling spreken meer zaken mee. Misschien reageerde jij wel brutaal en gaf je niet echt aan dat je het drinken op straat voortaan wel zou laten, dat kan voor de agenten een reden zijn om jou een boete te geven. De andere groep was misschien minder brutaal en heeft duidelijk aangegeven dat ze er spijt van hebben en dat ze het voortaan niet meer zullen doen. Dan is een waarschuwing wel op zijn plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was zo dat ik gewoon netjes aan hem vroeg waarom ik hier niet mocht drinken en waarom in de centrum wel? Hij gaf daar ook gewoon antwoord op maar naderhand vroeg ik waarom ik geen waarschuwing kreeg want op school leren ze mij dit niet. Daar reageerde hij op: Dan moet je bij je school maar gaan klagen. Ik heb daad werkelijk nog nooit zo'n persoon ontmoet. Ik had alles op een normale manier gedaan dusja?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel, je hebt iemand vermoord, maar je wist niet dat dit niet mocht. Zou je het dan ook normaal vinden dat je dan niet wordt bestraft omdat je dit niet wist? Misschien een wat extreme vergelijking, maar het gaat om het idee. Het is niet het probleem van de agent dat jij niet weet dat je niet mag drinken op straat. Al kan ik goed begrijpen dat je er van baalt, maar de agent staat in zijn recht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet natuurlijk ook niet hoe het werkelijk gegaan is, zowel bij jouw groep als bij die andere groep. Maar feit is dat je fout zat en dat de hoogte van de boete terecht is. "Ik wist het niet" is geen argument.
En dat je op school eerst een waarschuwing krijgt is geen reden voor een agent om dat ook te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik bedoel maar, als er geen voorlichting is dan kan ik het ook niet weten? Ik snap best wel dat de agent alleen maar zijn werk doet. Maar alsnog vind ik het onrechtvaardig dat zij een waarschuwing kregen en ik niet? De 2 agenten konden op z'n minst wat begrip tonen want op die dag was Carnaval en iedereen dronk daar wel eens een biertje. En als je als agent zijnde op zo'n manier reageert vind ik dat zelfs een beetje onbeschoft. Ik bedoel maar? Wat moet ik nu doen, een beetje bij mijn school directie gaan staan klagen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo redeneert dan zou je dus nergens voor aangepakt kunnen worden, zoals desonnaville hierboven ook al aangeeft in een extreem voorbeeld. Een minder extreem voorbeeld: stel jou is nooit verteld dat je niet door rood mag rijden (tijdens het verkeersexamen op de lagere school was je namelijk ziek), vervolgens wordt je aangehouden voor het rijden door rood licht. Jij gaat vervolgens een advocaat vragen om een brief te schrijven, waarin staat dat je de boete onrechtvaardig vindt, want jij wist niet dat je niet door rood licht mocht rijden, want niemand had jou dat ooit gezegd. En daarbij is het ook nog eens zo dat je gisteren iemand door rood licht zag rijden en dan is het natuurlijke helemaal onrechtvaardig.
Zo werkt het dus niet en dat is maar goed ook.
Laat gewoon iemand een nette brief voor je schrijven, waarin je aangeeft hoe het in elkaar zit, dat je er spijt van hebt, dat je je nu realiseert dat dit niet mag, dat je het nooit meer zal doen, ecetera. Misschien dat je alsnog onder die boete uitkomt.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je advies, ik zal eraan werken!

Andere antwoorden (4)

Het is openbaar alcohol gebruik. Niet openbare dronkenschap.

Een advocaat kost je gemiddeld 350 euro per uur. Dat raad ik je dan ook af, vooral omdat de agent in zijn recht staat. In heel Nederland kun je worden bekeurd als je in het openbaar alcohol drinkt/open bij je hebt.

De boete daarop is tot en met 15 jaar 35 euro. Vanaf 16 jaar 70 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft totaal geen zin om zo'n brief te schrijven. De politie kan een waarschuwing geven voor sommige overtredingen maar hoeft dat niet te doen, het is aan het inzicht van de betreffende agent om jou te bekeuren of te waarschuwen.
Het ligt er ook aan of er op dat moment 3 personen zijn die een biertje drinken op straat of 10.
Het hangt meestal af van de "uitstraling" van de persoon dat is misschien niet helemaal juist maar het is niet anders datdoe jezelf onbewust ook.

Hetzelfde gebeurt als je later aan het verkeer deelneemt als jij met je petje op in gepimpte zwarte BMW 3 serie van 20 jaar oud aangehouden wordt omdat je iets te snel rijdt zul je eerder een bekeuring krijgen dan een leeftijdgenoot die in een Volvo V40 rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kosten van een advocaat zijn afhankelijk van wat je verdiend. Je kan ook naar het juridisch loket toegaan, daar krijg je gratis info, al denk ik niet dat je een zaak hebt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die advocaat kost je waarschijnlijk meer dan de bekeuring en je was sowieso in overtreding door bier op de openbare weg te drinken,dus je kunt het beste betalen.