Officieel gezien mag dat natuurlijk, ze is volgens de 'wet' volwassen, het is alleen aan de ouders/verzorgers of het kind het verantwoordelijk ook aan kan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk mag dat. Als je 18 bent ben je trouwens volwassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk. Bij jonger dan 18 is het "als de ouders het goedvinden, en het kind het zelf ziet zitten", maar bij 18 hoef je die eerste vraag niet meer te stellen. Er zijn genoeg mensen van 18 die volledig zelfstandig wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Kinderen" van 18 jaar zijn eigenlijk nauwelijks nog kind te noemen.
Mensen van die leeftijd gaan op kamers wonen,
gaan alleen op vakantie,
hebben soms al een eigen bedrijf.

Dus natuurlijk mag dat.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom dat niet zou mogen.
Ik kan heel veel redenen bedenken waarom dat juist heel goed zou zijn.

Als een 18-jarig nog als een kind behandeld wordt,
dan wordt het tijd dat hij/zij eens leert om voor
zichzelf te zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag, het is zelfs goed voor een kind van die leeftijd, om eens op zichzelf aangewezen te zijn.
Je weet zelf hoe je kind in elkaar zit, dus als er een reden zou zijn, om hem of haar niet alleen te laten, zou je deze vraag niet stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 18 bent, ben je geen kind.
Tenzij er iets mis is met je geestelijke vermogens.

Zeer veel mensen van die leeftijd wonen al gewoon zelfstandig, trouwens.

Kortom: Als er geen hele bijzondere dingen aan de hand zijn met het kind, is het volkomen normaal om een weekend alleen thuis te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben hier niet degene die je de min geeft, maar als 18-jarige ben je nog steeds een kind. Als 50-jarige ook, en ook als je hoogbejaard bent. Je blijft een kind van iemand, en zo is dat in deze vraag ook bedoeld, denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absoluut niet.
Dan zou er staan: 'MIJN kind van 18 jaar....'
Maar er staat: 'kind van 18 jaar......MAG DAT?'
De vraag is zeer duidelijk.
Sterker nog, als je de vraag interpreteert zoals jij 'm stelt, slaat ie nergens meer op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal gelijk skusme, '+'
pompiedom, zo praat je écht onzin....
Nee dat is een schande wie laat ze eigen kind nou in de steek?!?
Als je 18 bent moet je toch voor je eigen kunnen zorgen en voor een weekend houd dat in shoarma/Chinees/friettent/pizza kunnen regelen nou mag hopen dat dat lukt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even langs de supermarkt en zelf eten maken is ook niet verkeerd, hoor....waarom nou persé afhaal (duur en ongezond...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar dat deed ik vroeger ook niet als ik het huis alleen had :-)
Ja dat mag, het "kind" is met de leeftijd van 18 jaar een volwassene geworden..........
Het mag zelfs al beslissingen voor zichzelf gaan nemen.

Let wel uw kind mag dan wel 18 jaar zijn en mag ook alleen achterblijven doch u bent nog wel verantwoordelijk voor de verzorging.
Dus wel even wat in de koelkast ;)
En het liefst onbereid, opdat hij/zelf zijn pot moet gaan klaarmaken.
Niet alleen een weekend alleen thuis, maar tevens ook leuke leermomenten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt een "kind" van 18 is, misschien beter niet, hoewel het wel mag.
Als het een gewone volwassen van 18 is, no problem.
M.a.w. Het ligt meer aan de mate van zelfstandigheid, dan aan de leeftijd. Er zijn zelfs kerels die nog niet voor hun eigen eten kunnen zorgen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is ten strengste verboden!