ik ben `s middags aangehouden op een winkelparking;kan mijn baas mijn pv opvragen

ik ben aangehouden voor bezit van cannabis samen met 4 collega`s en werd verhoord. om half 3 waren we pas terug op ons werk nu wil onze baas van ons een kopie van ons verklaring.als wij ze niet geven zou hij er zelf wel aan geraken... kan dit??? grtz

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat kan niet. Hij kan er alleen aankomen als jullie die aan hem verstrekken. Tenzij je er vanuit gaat dat hij een politie-agent kent die werkzaam is in het betreffende district en ook nog eens corrupt is. Maar als jouw werkgever als betrokkene genoemd is in het PV heeft hij weer wel recht op informatie, dat betekend nog niet dat hij het PV in handen krijgt, een functionaris van het korps zal hem dan inlichten over de feiten die in het systeem zijn opgenomen. Als jij hierover meer wilt weten kun je even bellen met de functionaris die het PV heeft opgesteld.

Nee, je werkgever kan daar niet zelf aan komen. Sterker nog, je hebt zelf, als verdachte niet eens een kopie van je verklaring meegekregen en je kunt dit later ook niet opvragen. Pas als justitie er een zaak van gaat maken, en jij er voor kiest, om een advocaat in te huren, kan deze advocaat de processtukken opvragen. Zelf opvragen is niet mogelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100