Mag een sportclub een incident tussen twee leden oordelen buiten het erf van de sportclub?

Tussen 2 vrienden van mij is een ruzie ontstaan buiten de sporttijden en buiten de sportvelden om, het was een halfuur na de wedstrijd redelijk ver buiten de sportclub. Alleen gaat nu de club zich bemoeien door het incident te beoordelen en wellicht de schuldige te verwijderen van de club, mag de club zo'n incident buiten de sportclub en sporttijden beoordelen?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
tinus1969
een jaar geleden
Waarom wil de club zich er mee bemoeien?
MorrisNijland
een jaar geleden
Omdat de ouders van 1 van de twee naar de club is gegaan om dit te melden
tinus1969
een jaar geleden
Dat is een half antwoord. Waarom vind de club zichzelf bevoegd? Waarom zijn de ouders bij de club gaan klagen? Daar is een inhoudelijke reden voor, goed of slecht.
MorrisNijland
een jaar geleden
de club heeft nu nog 1 kant van het verhaal gehoord, waarschijnlijk zonder het deel dat het niet op de club gebeurd is, dus denkt de club dat het op hun terrein heeft plaatsgevonden. die ouders zijn bij de club gaan klagen, omdat ze vinden dat de club er iets aan moet doen, want het heeft na een wedstrijd plaatsgevonden tussen twee teamgenoten. echter is mijn vraag nu dus of de club een incident tussen twee mag oordelen, terwijl dit niet op hun terrein heeft plaatsgevonden en/of zij diegene die zij schuldig vinden permanent mogen schorsen.
tinus1969
een jaar geleden
Als het incident een gevolg is van iets dat tijdens een wedstrijd heeft plaatsgevonden, is het begrijpelijk dat de club de klacht oppakt. Ook buiten het sportterrein.
Inekez1
een jaar geleden
Ruzie tussen 2 teamgenoten, ja daar moet je als club iets mee. Het ligt niet voor de hand dat de 2 ruziemakers de eerstvolgende training of wedstrijd weer gewoon samen spelen alsof er niks gebeurd is.
MorrisNijland
een jaar geleden
Dus de club zou een persoon mogen schorsen, zelfs als het dus niet op het terrein en niet tijdens een wedstrijd of training is gebeurd?
tinus1969
een jaar geleden
"Dus de club zou een persoon mogen schorsen, zelfs als het dus niet op het terrein en niet tijdens een wedstrijd of training is gebeurd?"
Als het incident wel club gerelateerd is, en/of er bv vrees is dat één of beiden zich later alsnog misdragen, dan mag dat. Club kan dan aanvoeren dat veiligheid op sportterreinen/of imago van de club is aangetast.

Antwoorden (1)

Beide vrienden hebben een connectie met de club.
Dus die is er zijdelings bij betrokken.

Als club zou ik willen weten wat er is gebeurd, om vandaaruit, al dan niet, maatregelen te treffen om verdere problemen binnen het clubverband te voorkomen.
Dit is mijns inziens hun goed recht.

Het onderzoek naar het voorgevallene moet natuurlijk op een adequate wijze gebeuren.
Waarbij beide partijen worden gehoord, en hun visie op het gebeurde kunnen geven.
een jaar geleden