Mag je met een rubberbootje de Maas afvaren van maastricht naar h.v. Holland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet zo snel paraat of het mág, maar tenzij je héél ervaren bent op het water én je rubberboot het vermogen van een reddingsboot heeft, zeg ik: niet doen! Ik ben zowat letterlijk opgegroeid op het water, en ik moet er niet aan denken om zoiets te proberen.

Het beste antwoord

Ja dat is toegestaan. Houd je wel aan de regels die gelden voor vaarverkeer. In jouw geval betekent dat zo ongeveer: laat iedereen vóór gaan.
Zorg verder voor een heldere verlichting 's nachts of sluit een goede uitvaartverzekering (sic) af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt er aan of het een roeibootje of motorbootje is. Volgens mij moet er namelijk een motor opzitten, omdat er op de Maas best veel vrachtschepen varen, moet je op tijd weg kunnen komen en dat kan niet met een zeil- of roeiboot.