mag dat, een betalingsverplichting hebben wegens het niet op tijd betalen van een verzekering (aanmaning) en toch geen dekking dan te krijgen?

of krijg je toch de dekking per datum van de alsnog verrichte betaling?
het gaat hier om een partic.aansprakelijkheidsverzekering

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Even aan mijn verkering gevraagd, die zit in de verzekering. Je bent gedekt totdat je een brief hebt gekregen waarin staat dat de polis geroyeerd (=opgeschort, om het zo te zeggen) wordt. Meestal is dat na een aanmaninkje of twee, drie. Tot die tijd zou je dus gewoon dekking moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

-Is er soms iets al gebeurd waarvoor je aansprakelijk bent?
-Zo ja!, Betaal zo snel mogelijk jouw achterstand alvorens je dit gaat melden.
-Wanneer het om grote bedragen gaat kon je wel eens verbaasd zijn dat de dekking niet meer geldig is.
-Voor kleine bedragen doet men in de regel niet moeilijk, als je maar klant blijft.
-In het verleden zijn er al teveel gevallen waarbij de klant met al zijn gelijk het toch verliest voor de rechtbank.
-Rechters en Advocaten met belangenverstrengeling voor de verzekering is al vaker voorgekomen.
-Dit was een waarschuwing. Betaal voor de zekerheid!