Kan iemand de kinderalimentatie ontduiken door zelf naar Australië te verhuizen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In principe niet, australie heeft de verdrag van New York (1998) ondertekent, wat inhoud dat één of meerdere instellingen belast zijn met de uitvoering van het Verdrag. (Kijk naar de link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet hoe het nu is maar vroeger (plm. 20 jaar geleden) kon dat in elk geval niet. Je kwam toen Australië niet eens binnen als je een minderjarig kind in Nederland achterliet. Ik weet dat omdat zoiets in mijn omgeving heeft gespeeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou ook eens bij de Australische ambassade in Den Haag of dat mogelijk is.

Toegevoegd na 4 minuten:
kunnen navragen moet er nog bij.