Wat moet je doen als je te laat bent om een geschil te openen op ebay?

Ik heb twee maanden terug iets gekocht via ebay en heb vandaag de dag mijn aankoop niet ontvangen. Via de mail zei de verkoper telkens dat het product onderweg is en gaf mij ook een tracking code.
Maar ik ben het wachten echt zat en wil het liefst mijn geld terug, het gaat niet om 10 euro ofzo. Helaas ben ik te laat met het openen van een geschil via paypal, dat kan alleen binnen de 45 dagen, wat ik zelf echt onzin vind, want als iets internationaal verzonden moet worden, kan het vaak tot een maand duren met het verzenden.(heb dit namelijk eerder gehad, wel altijd mijn product ontvangen) Maar goed dat terzijde. ik heb mijn aankoop dus niet ontvangen, via paypal( dat voor kopersbescherming staat) kan ik geen geschil meer openen en er staat ook niet duidelijk wat ik nu anders kan doen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee of iemand die mij advies kan geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Je hebt niet verteld of de tracking code klopte of niet. Als die foutief was, zou ik al veel eerder contact hebben opgenomen.

Op de site staat duidelijk dat je het binnen 45 dagen het geschil moet indienen, dus ik schat je kansen niet heel hoog in.

Neem even contact op met een medewerker van paypal (liefst per telefoon) op https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/helpscr?cmd=_help&t=escalateTab

Succes