Mag je onder 16 jaar een auto kopen of krijgen

Wil een oldtimer aan een kleinkind schenken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
8.1K

Het beste antwoord

Een auto kopen of krijgen wordt nergens in de wet als onjuiste, ofwel als een verboden handeling aangemerkt.

Erin rijden wèl..maar dat was jouw vraag immers niet..Dus koop of krijg gerust je al zo lang verlangde oldtimer..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wil de oldtimer aan zijn/haar kleinkind schenken, en niet voor eigen gebruik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okay, even verkeerd opgevat door mij. Dank je wel. het doet nochtans aan de beantwoording niets af. Het màg wèl maar erin rijden..mag nog niet.. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had de gedachte , dat eigendommen niet aan leeftijd gebonden waren . Bedankt Ton

Andere antwoorden (5)

Ja, dat mag, maar hij/zij mag er nog niet in rijden op de openbare weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijgen mag altijd, maar hij/zij mag er niet in rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, iemand van 16 mag een auto kopen of krijgen, echter hij kan de auto nog niet op naam laten zetten. Om een auto op naam te zetten moet je minimaal 18 jaar oud zijn.

Een auto op naam hebben staan is echter wat anders dan ook daadwerkelijk de eigenaar te zijn van de auto. Iemand kan dus ook eigenaar zijn zonder dat hij de auto op naam heeft staan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Neen kan niet.
Bij het op naam zetten van een auto, dien je een geldig rijbewijs te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
je moet een geldig legitimatiebewijs hebben. Een rijbewijs hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitreksel niet vergeten van de gemeente :) als je geen rijbewijs hebt en het wil doen met id.
ligt eraan,
als je in een 40km per uur auto wil rijden dan mag dat op je 16e.
heb er zelf een (hahahahah) handig voor in de winter (even laten pimpen?) ziet hij er lief uit, zit radio, verwarming alles op en aan, zelfs cabrio! best leuk ding.. maar het is net wat je wil.. papa heeft bv voor mij geregeld dat de speakers van goede kwaliteit zijn en echt hard kunnen, leuk als het dak open is!
helaas mag je een "echte" auto pas op je 18e maar echter, om met dit te beginnen is alvast een leuke en goede oefening voor als je 18 bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen auto maar een brommer. Wel handig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, oké. meer een brommobiel. je zit immers wel droog he!^^ dat is bij een brommer niet het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto is een motorvoertuig. En een brommobiel is een motorrijtuig, daar zit het verschil in.