Ben je strafbaar als je van wit poeder buisjes GHB maakt en verkoopt (dit ontdekte ik bij iemand, hij weet nog niet dat ik het weet) Wat kan ik doen?

Toegevoegd na 14 minuten:
(Zodra het poeder uit het zakje komt wordt het vloeibaar)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou in ieder geval niet meer relaxed bij die gast op de koffie zitten.....politie kan binnenvallen, collega drugvervaardigers, mensen met wapens, je weet nooit hoe zo iemand, aan het spul komt om die troep te maken, dat is toch meestal via iemand, die al in de business zit....

Het beste antwoord

Alle vormen van drugshandel is illegaal (tenzij je een coffeeshop hebt), en is dus strafbaar. GHB wordt als harddrug beschouwd en is dus al strafbaar om het in bezit te hebben. Ook nog eens verkopen is dus helemaal strafbaar.

Wat kun je er tegen doen:

Als je het zelf wilt, er iets van zeggen, dat hij met deze bezigheden toch wel uit moet kijken en gaat stoppen. Voordat hij dadelijk verder in het circuit raakt. Het kan totaal uit de hand lopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de politie een controle doet in een coffeeshop en er is iemand aanwezig die verboden middelen bij zich heeft kan je als coffeeshop de deuren sluiten voor een bepaalde tijd. handelen in drugs is verboden, verkoop waarbij je voldoet aan strenge eisen is niet verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Natuurlijk is dit strafbaar. Je kunt contact opnemen met 'Meld Misdaad Anoniem'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is maar een antwoord op die je zelf kunt uitvoeren. Begin er niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Illegaal als wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ghb is een olifanten verdovingsmiddel. Nutteloos voor mensen en natuurlijk strafbaar.

Ghb is verslavend ook, Gekke wat er met verslaving is is dat de [drugs] niet voor de verslaving zorgt. Anders zou iedere wijn drinker een alcoholist zijn. Dus om verslaving te voorkomen moet je niet kijken naar de drugs maar eerder naar de psychische staat van die persoon tegen over b.v. drugs. Verslaving begint niet bij drugs. Drugs is eerder ter vervulling van onze behoeftes die we in deze maatschappij moeilijk op natuurlijk wijze krijgen.

Wij maken ons zelf verslaaft niet de drugs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut strafbaar, ook al zit er meel in en verkoopt ie het als ghb.
13 jaar geleden
produceren van drugs is verboden, en het verkopen zonder vergunning ook.
als je geen pand hebt waar je een vergunning op hebt (zoals een coffeeshop) en er kan niet worden gecontroleerd of je je aan de wet houdt is het verboden om welke soort drugs of verdovende middelen te verkopen.

helemaal op GHB (ook wel rape-drugs genoemd) is justitie happig. het is makkelijk over te doseren (zowel de vloeibare als poedervorm) en mensen veranderen hier totaal door. het is een harddrug die je niet in je bezit mag hebben, niet mag produceren, verkopen etc.

laat dus nooit je glas ergens staan maar neem het mee of bestel een nieuw drankje als je even weg bent geweest. juist de poeder word in een glas gemikt omdat het zo snel oplost. in het gunstigste geval wordt je zo beroerd als een hond, maar je kan ook je angsten en remming verliezen (ook seksueel dus!), verdoofd raken zodat men alles met je uit kan vreten, bewusteloos raken zodat je ook de pineut bent, of zelfs in een coma terecht komen.

het is een apart wereldje die drughandel. dit 'soort' mensen kunnen het niet echt waarderen als je aan hun brood komt.
wat je ook gaat doen, zorg dat ze er niet achter komen dat jij hier iets vanaf weet als je melding maakt.
bij het melden worden je persoonlijke gegevens NOOIT teruggespeeld op 3en (het poeder persoontje of iemand anders dus)

ik hoop dat je melding doet, want je weet nooit aan welke mafkees deze zooi via via word verkocht, wat deze ermee van plan is. je zou dus een hoop ellende bij andere kunnen voorkomen door deze persoon te melden.