is een boete hoger wanneer je geflitst word bij wegwerkzaamheden?

stel: ik rijd 30 km te hard op de snelweg en word daarvoor geflitst. Daarna rijd ik 30 km te hard op de snelweg waar wegwerkzaamheden en word daar nog een keer geflitst. Krijg ik dan 2 boetes met 2 verschillende bedragen. En zo ja, hoeveel procent scheelt dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4.7K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja , de boetes zijn verschillend...ik denk dat de boete bij wzh ongeveer dubbel is tov een gewone snelweg.

Overigens is 30 te hard in stad of dorp ook duurder dan buiten stad of dorp.

Toegevoegd na 5 minuten:
je kunt op bijgevoegde site door klikken voor de meeste standaard boetes zoals nu geldend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad bij wegwerkzaamheden (m.i. als er wegwerkzaamheden zijn aangegeven, hoeven niet plaats te vinden) globaal circa € 50 hoger
Amadea
13 jaar geleden
En dat lijkt mij logisch ook, want je brengt daarmee niet alleen andere automobilisten in gevaar, maar ook nog de veel kwetsbaarder wegwerkers en de werkzaamheden die zij daar aan het verrichten zijn.....
ja zeker is dat bedrag dan hoger. het is erg gevaarlijk als je met meer dan 30 kilometer harder dan is toegestaan langs de wegwerkers rijd. op de snelweg is het iets minder gevaarlijk . nog steeds gevaarlijk natuurlijk .in een woonwijk is het nog erger als je daar met meer dan 30 kilometer te hard zou rijden en dus ook logisch dat de boete dan hoger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En terecht dat het veek hoger is bij wzh. Ik zal nooit te hard rijden als er wzh zijn aan de weg. Het zijn wel mensen die daar bezig zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verschil in snelheid wordt bepaald door de snelheid die is toegestaan. je kan dus steeds 130 rijden terwijl je de ene keer 10 km te hard gaat, en de andere keer 50 km te hard gaat.
bij werkzaamheden word de snelheid meestal (tijdelijk) aangepast. dit kan je zien op de borden want het staat duidelijk aangegeven.