Ik woon tijdelijk even in bij mijn ouders. Als ik me bij hun inschrijf worden zij dan gekort in hun subsidies?

Mijn woning heb ik verkocht en ik ben opzoek naar een nieuwe koop woning. Nu woon ik even bij mijn ouders in alleen wil ik niet dat als ik me bij hun inschrijf zij gekort worden op hun subsidies zoals huursubsidie. Kan ik me misschien beter bij me broer laten inschrijven die heeft een koopwoning?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Het kan invloed hebben op de hoogte van bijv de huurtoeslag, als bij je ouders bent ingeschreven ben je medebewoner, dan telt een gedeelte (of alles) van je inkomen mee voor de berekening vd hoogte vd huurtoeslag.
Het kan ook invloed hebben op de hoogte van bijv gemeentelijke heffingen.
Voor meer informatie verwijs ik je resp naar www.toeslagen.nl en naar de gemeente waar je ouders woonachtig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je zowiezo ergens inschrijven. Indien je broer daar geen bezwaar tegen heeft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft degelijk invloed op bepaalde subsidies en gemeentelijke heffingen
Als je broer geen subsidies, bijstand, ed ontvangt dan heeft dit alleen invloed op de gemeentelijke heffingen. Je kunt overwegen jouw gedeelte zelf te bepalen.