Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een baan in Nederland hebt en een duits paspoort mag je dan in Nederland gaan wonen?

De persoon is geboren in Amerika, maar heeft al 15 jaar een duits paspoort. Woont ook al 15 jaar in Duitsland. Heeft een baan in Nederland sinds 6 jaar. Mag en kan deze persoon verhuizen naar Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

als je lid bent van de eu (duits paspoort dus ja) mag je overal in de eu wonen, mits je jezelf kan onderhouden (dat kan hij dus). al is het inschrijven in nederland wel wat rompslomp het mag zeker wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Binnen de EU ben je vrij om te gaan wonen waar je wilt dus ja.

Op het moment dat je buiten de EU woont mag je alleen in Nederland komen wonen als je ons land iets te bieden hebt bijvoorbeeld je hebt bijvoorbeeld een goede baan of als je jong bent en een goede opleiding hebt dan zou je dus later nog een goede baan krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn excuses voor de belachelijke formulatie die ik nu zie. Ik ben een beetje moe vandaar.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding