Mijn hele ww heb ik al opgemaakt, binnenkort stopt mijn contract van een half jaar, ik ben zwanger.Heb ik rechtnop zwangerschapsuitkering via het uwv?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien het UWV vragen????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad bonniebiker,hoe moeilijk kun je het jezelf maken ;-)

Antwoorden (3)

Een zwangerschapsuitkering wordt door de werkgever aangevraagd.
Dat moet maximaal 4 en minimaal 2 weken vóór de ingangsdatum van uw zwangerschapsverlof.

Maar als jij rond die tijd geen werkgever hebt,
is er dus ook geen zwangerschapsuitkering nodig.

http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_krijg_een_kind/ik_krijg_een_kind/zwangerschapsuitkering_aanvragen.aspx

En dat "ww opgemaakt" snap ik ook niet.
Je hebt weer gewerkt, minimaal 26 weken.
Je wordt weer werkeloos.
Dan heb je weer recht op een kortdurende ww uitkering van drie maanden.

http://www.rechtopww.nl/inhoud?pid=1218
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ momopoyolo, een duidelijk voor iedereen te begrijpen antwoord;-)
het klinkt een beetje cru,maar wat je kunt doen is naar de dokter te gaan en aan geeft tot je het allemaal niet meer ziet zitten,je slaapt slecht,je hebt nergens meer zin in,en je bent je alsmaar zorgen aan het maken over de geboorte,je krijgt het niet meer geregeld en bent letterlijk op!Je zult gegarandeerd medicatie krijgen,wat je natuurlijk niet slikt!Reken je uit wanneer de tabletten op zouden zijn,en bel voor een herhaalrecept.morgen naar de dokter,en woensdag meld je je ziek!Zo ben je wel afgezekerd.mijn zus werkt al 24 jaar bij het u.w.v en heeft me al meerdere keren gezegt tot zwangere vrouwen dat doen,met succes!Want in je hooft kunnen ze toch niet kijken,overdrijf maar een beetje.maar je krijgt wel maar 70% van je verdiende loon.maar je hoeft je dan geen zorgen meer te maken?!acteer. Rob Wolters.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij was de vraag: "heb ik récht op .." en niet: "hoe pleeg ik fraude met ons toch al onder druk staande systeem van sociale zekerheid" Toch? Welke medicatie zou een arts trouwens volgens jou voorschrijven aan een zwangere vrouw? Ik zeg het niet vaak, maar ik vind dit echt een slecht advies. Een heel raar advies ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft niks met cru te maken maar met vreselijke slechte doortrapte leugens,wat een walgelijk en slecht advies! Van mij een welverdiende dikke - wat ik zelden doe maar nu dus wel, bah bah bah! Nog even een advies voor jou:Luister niet meer naar je zus want tot nu toe geef je zulke onzinnige antwoorden waardoor je alleen maar minnen krijgt en niemand je straks meer serieus neemt!
Beste gast 124707,

Je contract bij je werkgever loopt binnenkort af en je krijgt geen verlenging.
Je geeft aan dat je een half jaar hebt gewerkt.

Heb je van de 36 weken voor je eerste werkloosheidsdag minimaal 26 weken gewerkt?
En voldoe je aan de overige voorwaarden?
Dan kom je in aanmerking voor een WW-uitkering van 3 maanden.
De actuele voorwaarden vind je hier: http://bit.ly/vcVYoP

Vanuit deze WW-uitkering en/of je dienstverband kun je een zwangerschapsuitkering aanvragen als de einddatum hiervan binnen 10 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum is.

Heb je nog een lopende WW-uitkering?
Dan kun je aanspraak maken op een zwangerschapsuitkering.

Actuele informatie over het recht op zwangerschapsuitkering vind je hier: http://bit.ly/zsU5Da

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eindelijk het goede antwoord! fijn dat uwv zijn best doet duidelijk te zijn