De shaq wordt weer duurder maar niet de prijs stijgt maar de inhoud wordt gewoon weer minder! Kan dit allemaal zomaar, sinds wanneer mag de overheid..

zich bemoeien met de inhoud producten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (6)

Dit kan. Je kan kiezen om goedkopere merk te kopen of stoppen of meer betalen of wat ze nu doen: minder voor hetzelfde prijs.
Maar maak je niet druk. Dit hebben ze de vorige keer ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De overheid gaat absoluut niet over hoeveel melk er in een pak moet, of hoeveel shag er in een pakje moet.
Zelfs gaat de overheid in principe niet over de prijs van een pakje shag.

De overheid bepaalt alleen maar hoeveel accijns er betaald moet worden over een pakje shag. Dat stellen ze vast, en hoe de shag-fabrikant dat vertaalt is zijn zaak. Of 'ie het nou per kilo gaat verkopen, of per 5 gram.
Want het maakt niets uit, of een pakje shag duurder wordt, of dat de prijs gelijk blijft, en er iets minder in het pakje zit.

Als je boos bent, dat de overheid het roken duurder maakt, dan kan ik me dat best voorstellen. Maar als je boos bent, dat de overheid vindt, dat er minder shag in een pakje moet, dan lijkt mij die boosheid niet juist ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet de overheid die bepaald.. maar een keuze van de tabaksmaker. en als er maar goed opstaat hoeveel erin zit dan is er niets mis mee.

maarre... worden we niet door iedereen van alle kanten gepakt als consument? je doet er weinig tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met het systeem: 'ik tank altijd voor vijfentwintig Euro en merk niets van stijgende brandstofprijzen'. Onze overheid maakt gulzig gebruik van deze domheden.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord op het eerste gedeelte van je vraag is,
De overheid kan zomaar de prijs verhogen, dat doen ze
elke keer als er een nieuwe coalitie komt, maakt niet
uit welke partijen die coalitie bestaat.
De overheid bemoeit zich niet met de hoeveelheid tabak
in het pakje, dat doen de fabrikanten zelf om de prijs
te drukken en om zo iedereen aan het roken te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De overheid bepaald niet de inhoud van een pakje shag, wel is er bepaald door de overheid dat er niet minder dan 19 sigaretten in een pakje sigaretten mogen zitten. Voor shag is dit dus anders. Doordat er een accijnsverhoging plaatsvindt vanuit de overheid moet of de prijs omhoog of minder tabak in een pakje. Deze keus is aan de fabrikant.

Bij shag gaat er dus wat uit en bij sigaretten gaat de prijs omhoog. Komt op hetzelfde neer.