Mijn buren bedreigen mij, hoe verder?

Mijn buren hebben in het weekend altijd feestjes in huis waarbij ongeveer 50 man aanwezig is. Er wordt veel gedronken en drugs gebruikt. Mijn dochter en ik kunnen geen oog dichtdoen in het weekend, ze gaan door tot de ochtend. Nu heb ik een klacht ingediend bij de woningbouw, zij kunnen mij niet helpen. Ik moest maar een klacht indienen bij de politie. Dat heb ik uiteindelijk gedaan. Maar nu word ik bedreigd door de buren. Als ik nog 1 keer naar de politie ga, dan zullen ze mijn dochter wat aandoen. De woningbouw blijft maar zeggen dat de politie het moet oplossen. Ik kan geen kant op, letterlijk en figuurlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
15.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat zullen/kunnen of willen ze je dochter dan aandoen? Denk je (naar inschatting) te kunnen bepalen, of ze dit ook daadwerkelijk uit gaan voeren? Zijn ze bijvoorbeeld agressief? Het bevreemd mij een beetje dat de woningbouw niets voor je kan betekenen. Bij mijn woningbouwvereniging wordt er na meerdere klachten contact opgenomen met die mensen, om eens rond de tafel te gaan zitten om het probleem op te lossen. Ben je de enige buurvrouw die hier last van heeft, of hebben andere buren ook last van hun, en zo ja hebben die ook geklaagd? Samen sta je vaak wat sterker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij wonen op de hoek, dus alleen wij hebben er last van. Bij hun is het niet alleen een dreigenment, ze zullen het ook echt uitvoeren. Dat weet ik zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zoveel mensen op een feestje lijkt het me sterk dat de hele buurt er geen last van kan hebben. Zeker als er ook nog drugs gebruikt wordt. Die mensen moeten toch komen en gaan en dat zullen ze dan niet stilletjes doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en bij drugsgebruik zwaarder dan wiet zal de politie toch ook veel interesse hebben lijkt me...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het drugs is of wiet, het ruikt in elk geval niet naar gewone sigaretten. En inderdaad, iedereen in de buurt kan zien dat er bij hun heel veel mensen komen en gaan. Alleen niemand heeft er zoveel last van als ons, omdat wij de enigen zijn die er precies naast wonen.
capthavoc
13 jaar geleden
Ik zou naast een klacht bij de woningbouw stichting zeker overwegen te verhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou even blijven vollhouden dat soort tieps graaft meestal mooie kuilen voor zich zelf.zeker als het straks zomer word en de ramen gaan open staan als er feest is hebben al snel meer mensen dan alleen jij er last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm...erg naar. Misschien een idee om een keer de anonieme tiplijn te bellen met het gegeven dat er in drugs wordt gehandeld en er vaak "tig" mensen in en uit lopen. Verder zou ik inderdaad nogmaals aandringen bij de woningbouw, en élke keer bij overlast de politie bellen, maar dan ook écht elke keer. Kijken of ze dan interesse krijgen in jullie buren. Want als er drugs in het spel is, zijn ze vaker gebrand de boeven te pakken. Ik vind het in elk geval heel vervelend voor je, en hoop dat er een oplossing komt = hun uit hun woning laten zetten. Ze zijn er mee bezig in de 2e kamer, maar heb jij nu niks aan.
Sterkte met die aso's!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voor de kijkcijfers voor RTL4:
http://www.bonjemetdeburen.tv/ voor een aanmeldformulier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte , en kijk als het effe kan om naar een nieuwe woning. Dit gaat van kwaad tot erger - helaas- en nee, de politie KAN niks doen en ZAL ook niets doen. Bron : helaas, ervaring.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hallo
Mensen die onder invloed zijn van harddrugs kunnen erg agressief zijn. De woningbouw hoort klachten ook op zich te nemen. Ik zou tevens aangifte doen van overlast van bedreiging tevens 1 goeie raad zorg dat je alle ongewenste situaties op papier zet datum en de tijd of van zo laat tot zo laat. Dat andere straat bewoners hier niet op in gaan kan ik ook wel begrijpen softdrugs/ harddrugs en drank gaat niet goed samen sommige drugs met alcohol maken mensen paranoia en zullen hun daden dan ook niet meer weten als ze hun roest hebben uitgeslapen. en wil je bewijs vastleggen dan is het een groot risico dat als ze zien dat je filmt dat de situatie uit de hand loopt.
als de drugs gerookt worden praten we over wiet of hash dat is softdrugs. snuiven coke en speed en dan xtc is harddrugs wiet word fijn gemaakt en hash word eerst met een vuurtje warm gemaakt zodat je het beter kan verpulveren. en zeggen dat je bang bent dat je kind wat wordt aangedaan aangifte doen kan ook annoniem

Het beste antwoord

Wat je in deze netelige situatie moet doen is het volgende:

Schrijf al je bevindingen op een stuk papier alsmede op een kopie voor jezelf en ga aangifte doen wegens:

A Overlast
B bedreiging

Als de politie aangeeft weinig aan de situatie te kunnen doen, stuur dàn een afschrift van hetgeen je opgeschreven hebt, rechtstreeks naar de officier van justitie en meld dat je aangifte had willen doen...maar dat de politie niet voornemens is er veel aan te doen.

En dat je je daarom tot de Officier van Justitie persoonlijk wendt

Bedreiging is in elk geval een misdrijf..een misdrijf dat de Officier van Justitie niet zomaar mag afdoen.

Als ze weer eens komen dreigen..probeer dan een bandopname daarvan te maken. Dat wordt weliswaar niet als bewijs aangemerkt..maar het kan je wel helpen de bedreiging aan te tonen.

Heel veel succes enne..laat je niet kisten..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Wat afschuwelijk, deze situatie. Ik zou eens met de huisarts gaan praten, die weet vast wel een volgende stap. Ik wens je echt heel veel sterkte, het lijkt me niet gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch naar de politie gaan (ook goed op uw dochter letten) nu wegens ernstige overlast, vermoedelijk drugs en bedreiging. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let goed op uw dochter, probeer misschien tijdelijk bij iemand anders te verblijven. Verder zou ik toch naar de politie gaan, dit is echt gevaarlijk. Laat uw dochter anders bellen/chatten met de Kindertelefoon, om te vragen hoe ze hiermee om moet gaan. Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer de overlast zich voordoet de politie bellen, al is het midden in de nacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie neemt dit soort zaken niet altijd serieus. Zoals de vrouw al zei hebben ze gedreigd haar dochter iets aan te doen. Stel je voor dat ze dus politie belt en die gaan naar de buren toe en er gebeurd verder niets. Dan hebben ze miss een probleem. Een hele lastige kwestie! Hopelijk kan de politie er toch wat aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk moet de gedupeerde niet zeggen dat zij degene was die gebeld heeft. Zodoende kunnen de herrieschoppers op een anonieme manier op hun plek gezet worden. Misschien is het voor deze tactiek nu al te laat aangezien die enge buren het nu al doorhebben wie er klaagt over hun gedoe...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad denk dat het voor deze tactiek ook te laat is. Tenzij de politie het goed aanpakt, maar ja daar ben je tegenwoordig ook niet zo zeker van:(
Geef je absoluut niet gewonnen.
Bepaal voor jezelf hoe serieus je de bedreiging moet nemen, en let goed op je dochter.

Dit zo laten doorgaan is geen optie want dat is simpelweg niet leefbaar!

Er zijn een aantal dingen, die je in mijn opzicht kan doen. Wat wijs is moet je voor jezelf bepalen.

-Praat met anderen mensen uit de buurt, kijk of hun er ook last van hebben, samen sta je sterker!

-Licht toch de politie in over de bedreigingen en zeg dat je je zorgen maakt. Als de zaak toch nog escaleert dan is de politie op de hoogte en hebben je buren een ernstig probleem. Dit weten je buren ook op dat moment.

-Vraag aan mensen uit de buurt, vrienden en familie of ze ook op je dochter kunnen letten op momenten dat je daar zelf niet toe in staat bent.

Ik denk wel dat je jezelf defensief op moet stellen tegen deze mensen, en rekenen op hulp van vrienden, familie, buurtbewoners en toch de politie.

Sterkte.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om nog even toe te voegen, ik denk niet dat je buren ook maar het lef hebben om je kind aan te raken... Vrijwel iedereen walgt van zulke acties en zal ze uitkwatten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er geen buurt agent waarmee je eens kunnen praten, puur informatief, zonder een officiële aanklacht. Dan kan je eens de opties doorspreken die er zijn.
Wat heeft de politie trouwens gezegd nadat je de klacht had ingediend? Hebben ze je nog advies gegeven?

Kan je niet een klacht indienen tegen de woningbouw? Is het een huurwoning of een koopwoning?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie is langsgeweest bij de buren, en ze zijn die dag ook gestopt. De volgende dag gingen ze gewoon verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oké maar wat heeft de politie tegen jou gezegd? Daar gaat het nu net om!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blijven bellen, hier word notitie van gemaakt. bij meerdere meldingen moet er wel ingegrepen worden.voorbeeldje hieronder..... De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting * overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
* 's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
* 's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A) Deze normen gelden niet voor bijzondere situaties. Als er gemiddeld per etmaal hogere geluidswaarden worden gemeten dan kan de geluidsoverlast die u ondervindt onrechtmatig zijn. Een tweede regeling is te vinden het wetboek van strafrecht (artikel 431). Dit artikel verbiedt nachtelijk burengerucht. De controle op naleving van deze bepaling berust bij de politie en deze kan dan ook een boete geven aan overtreders van dit artikel. Richtbedrag voor deze boete is € 90,00.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die normen van infonu.nl of zo zijn niet wettelijk vastgelegd, de getallen komen uit de wet milieubeheer of zoiets en hebben betrekking op industrieel lawaai dat woonhuizen bereikt, iemand als de buren in deze vraag kunnen daar niet mee aangepakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaah....hoeraaa, de wijkagent. Díe zet zoden aan de dijk !!! not.....
Blijven klagen bij de woningbouw, elke keer nadat er last geweest is. De wbv heeft ook een taak in het waarborgen van jullie woongenot. Mijn wbv heeft een 'sociaal beheerder' die zich met zulke dingen bezighoudt.
Bij de politie melden dat deze bedreiging ge-uit is.
Geef de moed niet op, soms duurt het lang en gaat het moeizaam, maar niks doen is ook geen optie...
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je huurder bent via woningbouw moeten ze dat oplossen en niet de politie, althans in bonje met je buren is dat ook altijd het geval... Dit is niet normaal en ik neem aan dat er meer mensbeeld last van hebben via dezelfde woningbouw dus ga eens met z'n allen ernaartoe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de woningbouw heeft hier een protocol voor, en elk huurder moet zich als een goed huurder gedragen (hier zitten wel degelijk haken en ogen aan voor deze mensen) het probleem zomaar afschuiven zal niet blijven werken. de woningbouw kan ook bemiddelen, maar hiervoor is 1 klacht niet genoeg

meld de klacht aan de woningbouw via een aangetekende brief, dat zal meer indruk maken en je hebt meer aan te tonen mocht het een lange procedure worden.
voor de buren hetzelfde verhaal. ze zijn op de hoogte gebracht (kunnen dit dus niet meer ontkennen in de toekomst)

maar keen afspraak bij de politie en leg je verhaal voor. ze zullen snappen dat je angstig bent maar hier zijn oplossingen voor (melding op locatie of zone is hier een voorbeeld van)

zijn er meer buurtbewoners die overlast hebben van deze mensen sta je nog sterker.

zolang je bang blijft en niets onderneemt zal er niets veranderen en woon je ook niet prettig.

via de link kom je op een site waar je meer tips en info vind bij overlast van buren.
de junken proberen af te bluffen, maar omdat ze heel wat te verbergen hebben zullen ze wel na gaan denken als blijkt dat je geen loos signaal afgeeft naar ze.

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, de woningbouw moet echt stappen ondernemen. Ga eens langs bij het Juridisch loket! Misschien hebben zij tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt, dat heeft de woningbouw ook gezegd. Ze kunnen pas actie ondernemen als de politie een paar keer heeft waargenomen dat er inderdaad sprake is van geluidsoverlast. En dat ik het niet zomaar verzin. De woningbouw weet wel dat ik het niet zomaar verzin, maar het moet allemaal via de officiële weg. Maar ondertussen staat het leven van mijn dochter op het spel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je melding doet (notitie laten maken dus) is dit géén aangifte. bij voldoende meldingen kan er een aangifte worden gedaan en zullen er strafrechtelijke stappen ondernomen kunnen worden. (eerst meldingen 'sparen' zodat de buren niets te weten komen)
wellicht kan de politie met de woningbouw rond de tafel gaan zitten, om te kijken wat de opties zijn.
zoals ik al zei..laat weten dat je bang bent. een melding op locatie of zone is wellicht bespreekbaar (bij onraad bellen naar meldkamer, geef aan dat het om een melding op locatie/zone gaat, dienstdoende agent ziet dat dit een prioriteit heeft) grofgezegd zijn er 2 opties. bang blijven en niets ondernemen waarbij jullie veiligheid ook niet gewaarborgd hoeft te zijn,
of een duidelijk signaal afgeven (burgers die wat te verbergen hebben gaan dan wel de risico's en de voordelen afwegen) zolang je niets doet zal er niets veranderen en blijf je je storen aan de junken en de muziek in het weekend doordat je toegeeft aan het dreigement (ben zelf ook moeder dus snap dat het heel moeilijk is als het over je kind gaat) politie kan je informeren over de mogelijkheden en gang van zaken hierin. wie weet is er wel een optie die je af kan wegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist; de meeste verhuurders hebben er geen zin in (en schandalig veel weten het niet eens) want het is een enorme berg papierwerk maar ze hebben de plicht te zorgen voor het rustig woongenot van de huurders en de omwonenden. Als ze weigeren mee te werken is de huurcommissie de volgende stap. En natuurlijk aangifte blijven doen.
Melden bij de politie en desnoods een deurwaarder inschakelen om officiële constatatie te doen.
Aangetekend klacht indienen bij de buren en bij herhaling voor het vredegerecht brengen.
De vrederechter kan een officiële berisping geven en de overtreder duidelijk maken dat hij correctioneel of voor politierechtbank geen kans maakt.
Zeker vermelden van stalking en bedreiging.
Zelfs als Uw buren Hell's angels zijn moet je dit doen.
België is nog altijd een democratie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit lijken mij 'Flodder' praktijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja het lijkt alsof er eerst iets moet gebeuren voordat er eens actie wordt ondernomen.
Maar blijf je klachten richten op politie en woningbouw stichting
Schrijf je desnoods ook in als woningzoekende als uiterste stap
Het is een rotsituatie, ik weet het, maar als je je stil houdt zal er zeker niets gebeuren.
en stress in je zogezegde veilige haven kan je niet gebruiken het maakt je echt ziek en dan is verhuizen zelf een betere optie
zie het niet als verlies maar als de beste stap die je in deze situatie moet doen.
neem desnoods video of foto opnames etc on je klacht kracht bij te zetten.
zoek hulp bij overige buren.
maar hou je zeker niet stil voor je het weet gaat het van kwaad tot erger.
als ze in de gaten hebben dat jij niks doet.

tja en bedreiging ed moet je echt aangeven.
geef alles aan zodat het uiteindelijk de woningbouw stichting wel dwingt om iets te ondernemen.

bedenk wel dat politie en woning bouw stichting toch wel op de achtergrond wel met je meedenken al
kan het heel frusterend zijn omdat het zo langzaam gaat.
en ze worden gehinderd door allerlei regels omtrent privacy etc maar uiteindelijk zal er een grens zijn zeker als jij dat steeds gaat aangeven en documenteert

succes in de strijd
13 jaar geleden
Toen ik tijdelijk in een huurwoning (appartementencomplex) zat, woonde er een stel schuin boven mij. Zij huurden het van iemand. (niet van een woningstichting) want het waren koopappartementen. Dat stel schreeuwde altijd keihard, ook midden in de nacht. Om de paar maanden kochten ze een nieuwe pup en verkochten de "oude" weer op marktplaats. Beetje gestoord stel dus, ze hadden een krantenwijk en uitkering en waren dus bijna altijd thuis. Er waren 60 woningen en iedereen had last van dat stel, zelfs aan de andere kant van het complex hoorde je ze 's nachts schreeuwend tekeergaan vaak oiv alcohol. Er zijn klachten ingediend tijdens vergaderingen bij de VVE ( vereniging van eigenaren) ze kregen uiteindelijk 3 waarschuwingen, maar het werd niet beter dus binnen 6 maanden zijn ze eruit gezet. :-)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Aangifte doen wegens overlast en bedreiging van jullie beiden.. En buren benaderen om ook te klagen bij woninginstantie en anders ook politie. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Blijf de woningbouw om hulp vragen. Doe dit zeker ook per mail waarin je verwijst naar de tektonische contacten incl namen van mensen die je gesproken hebt.
2. Kijk of er bij jou in de gemeente buurtbemiddeling is. Deze mensen kunnen bemiddelen in gesprekken tussen jou en je buren. Mogelijk benaderen ze ook andere buren. Zij hebben ook contact met politie en woningbouw.

Verder succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat u niet alleen last heeft van deze figuren.organiseer anderen om ook flink te melden als er weer eens overlast is.bij veel meldingen komt de politie sneller in aktie en kan het zo afgelopen zijn.zelf zou ik eens kijken of er bij volhardende weigering vd politie en woningbouw iets te bereiken valt in de politiek desnoods na er een artikel in een huis aan huisblad over te hebben laten schrijven deze bladen zitten eigenlijk altijd om copie verlegen en hebben dus waarschijnlijk wel oren naar een sappig verhaal over bedreigingen en overlast.zeker als er veel mensen tergelijk bij zo'n blad aankomen komt er wel een journalist met een fotograaf dat is dan wel genoeg om de politieke molens te gaan laten draaien.zelf zou ik straffere maatregelen treffen maar dat is op gv niet gepast.laat u vooral niet bang maken door een stel raddraaiers want u staat in uw recht het kan lang of kort duren maar met wat volharding zult u zeker aan het langste eind trekken.Ik wens u veel sterkte toe

Toegevoegd na 9 minuten:
uw klacht bij de politie is zoizo vertrouwelijk zij munnen dus nooit weten dat u het bent die geklaagd heeft.mocht u bang zijn dat zij door hebben dat u klaagt kunt u er desnoods een paar keer een biertje drinken en doen alsof u het reuze gezzelig vind en geen moeite heeft met hun feestjes en lekker achter hun rug wel melden.
Dit zal me wel een hoop minnen opleveren maar in zo'n situatie vind ik leugens en bedrog geoorloofde middelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar situatie. Je kunt een nieuwe aangifte toevoegen. Het bedreigen van je dochtertje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga geprek aan met buurtagent en meldt hem de overlast en bedreiging (ivm evt dossiervorming). Samen met buurtagent kan je een gesprek aanvragen bij woningbouw vereniging. Houdt het geluidsoverlast aan dan 'moet' de woningbouw ingrijpen. Ofwel de huur opzeggen. Een evt aanzegging is meestal genoeg om deze 'aso's' tot inkeer te brengen. Laat je niet bangmaken. Maak duidelijk dat jij je niet laat intimideren en maak aan je buren duidelijk dat alle opmerkingen en bedreigingen worden doorgegeven en uiteidelijk zullen lijden tot huis uitzetting. Zie je huurovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch aangifte doen van bedreiging!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, een moeilijke situatie maar je kan dat tegen de politie gaan zeggen dat ze je bedreigen en de politie kan ook moeilijk wat doen de politie kan ze niet levenslang in de cel sluiten maar, met geluidoverlast kunnen ze uit huis worden gezet en de politie kan jou buren ook bedreigen met als er wat gebeurd met jou dochter dat zij daar verantwoordelijk voor. en we leven wel in nederland we hebben politie en rechters die echt wel raad kunnen met zulke tuigen als buren. trek je niet veel aan bel in het weekend s' avonds ook de politie en laat ze weten in welke situatie je zit. ik weet zeker dat jij dit gaat winnen. .wie het laats lacht lacht het best'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Op het moment dat ze de beest uit hangen het alarmnummer bellen.
-Het kan zijn dat ze zeggen dat dit nummer alleen voor noodgevallen is."Dit is een noodgeval" zeg je dan.
-Vraag of de politie NU komt! Er is al een bedreiging gedaan dat ze mijn dochter wat aan zullen doen.
-De politie moet de situatie zelf constateren, z.g. op heterdaad. Het moet wel na 10 uur 's-avonds zijn; dan staat de politie ook sterker.
-Het beleid van de politie is inderdaad zo dat er eerst een groter dossier moet zijn. Daar kun je voor zorgen door zelf vervelend te zijn met steeds maar bellen.
-Bang zijn voor ruzie heeft geen zin want de ruzie is er al. Op het moment dat er met dit hele gedoe, je een punt bereikt dat meldingen bij de politie niets uithalen (druk-druk), vraag dan een gesprek aan bij de Burgemeester.
-Hij is het hoofd van de politie die het beleid kan bepalen. Ook heeft hij meer macht om de woningbouw op zijn vingers te tikken.
-Ook wethouders kun je hiervoor benaderen.
-Is het een dichte buurt dan zijn er ongetwijfeld mogelijkheden om met andere buurtgenoten het dossier op te vijzelen.
-Wanneer er nu niet kordaat wordt opgetreden,kan dit jaren gaan duren.
-Misschien iets voor de rijdende rechter.