Wat moet je doen als je aangereden word door een scootmobiel?

Mijn Ma is gisteren door een scootmobiel aangereden op het voetpad, de man in de scootmobiel had hem op de turbostand. Mij ma is tussen de scootmobiel en het fietsenrek gekomen, het fietsenrek is nog een heel stuk verschoven door de aanrijding, nu heeft ze een blauwe been, hand, horloge kapot en nu ook waarschijnlijk hersenletsel. Ze heeft alleen de gegevens genoteerd van die man en nu wilt de dochter er van vanavond geld komen brengen voor een nieuwe horloge. Maar is dit wel de juiste manier? Als zij dit geld aanneemt en er is echt hersenletsel dan kan zij niks meer ijzen voor vergoeding. Ik denk ook dat ze beter de politie erbij had kunnen halen maar daar is het al te laat voor.

Wat kan ze nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
10 jaar geleden
Je kan best alsnog informeren bij de politie wat je moet doen.

Antwoorden (3)

Geen 'afkoopsom' aannemen. Dit soort zaken moet je altijd via de verzekeringsmaatschappij laten lopen, anders kan je op een later moment geen aanspraak meer maken over letsel wat zich pas later kan uiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou zeker geen geld aannemen,zeker de kwetsuren door een dokter laten vast leggen en alsnog nog klacht neerleggen bij de politie.zoek eventueel ook getuigen van het ongeval.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verkeersregels gehandicaptenvoertuig met motor
Er gelden verkeersregels voor gehandicaptenvoertuigen met motor, zoals regels voor de maximumsnelheid, de minimumleeftijd en de verzekeringsplicht.
fremar
10 jaar geleden
Samen met de dochter van de man een schadeformulier invullen en opsturen naar haar verzekering (de verzekering van je moeder), geef het kopie aan de dochter van de man, zodat ook hij dit naar zijn verzekering kan sturen, dit moet wel door de man getekend zijn, voordat je het post, wel erbij vermelden dat de lichamelijke schade nog in onderzoek is. Dan gaat de verzekering van beide partijen uitzoeken wat de schade is, komen zij er niet uit, of heb je te weinig schadevergoeding gekregen, dan kun je altijd nog een advocaat in de arm nemen die de letselschade voor je afhandelt.
Dus niet akkoord gaan met de schadevergoeding voor het horloge, laat zijn verzekering het maar oplossen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien kun je beter bij de man afspreken, met je moeder erbij, of de man mee laten komen met zijn dochter, zodat de schadeformulieren direct getekend en verstuurd kunnen worden.