Bezorging DHL, 2x niet thuis bij aflevering. Nu moet ik het pakket ophalen op een lokatie 70 km verderop, binnen 5 dagen. Wat is mijn recht?

Ik heb een Labtop gekocht bij Dell, via de website.
Ik heb aangegeven dat ik het thuis bezorgd wil hebben, de verwachte afleverdatum zou 24 febr zijn. Vorige week, 16 en 17 febr is de DHL 2 x tevergeefs bij mij aan de deur geweest. Nu lag er een briefje in de bus, dat ik het pakket in Hengelo (O)binnen 5 dagen moet ophalen. Nu is dit een dik uur rijden voor mij.
Ik kon bij het bestellen niet kiezen voor de leverancier, ik had liever gewoon TNT gehad, dan had ik het pakket in mijn woonplaats kunnen ophalen.

Toen ik DHL belde, vertelden ze mij dat ze het pakket niet nog een keer kunnen aanbieden, en dat het na 5 dagen weer terug gaat naar Dell.
Bij Dell kan ik dan weer om een nieuw uitleververzoek vragen, maar ja, als ik dan WEER niet thuis ben?
En moet ik deze bezorgkosten dan weer opnieuw betalen?

Heeft iemand hier ervaring mee, en wat is mijn recht in deze kwestie?

geen idee in welke rubriek deze vraag thuis hoort.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.9K

Antwoorden (3)

Om dit soort dingen te voorkomen, laat ik uitsluitend bezorgen door bekende partijen, op een adres waar altijd iemand aanwezig is. Tegenwoordig dus gewoon op mijn werk.
En anders koop ik niet via internet, maar in de gewone winkel.

---

Er zijn door de partijen wel kosten gemaakt. Die bezorgkosten zijn dus wel uitgegeven en zullen daarmee wel voor jou rekening komen. Jij was immers de partij die het pakket niet kon aannemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas had ik de keus niet, want ik kon de leverancier niet kiezen.
Naast mijn voordeur hangt een bordje dat alle pakketjes afgegeven mogen worden bij de buren, dit hebben ze niet gedaan. Vreemd toch....!
Na de eerste keer, had je meteen met DHL moeten bellen en een tijd met ze afspreken. Je kunt het nu nog proberen, maar je bent gewoon onachtzaam geweest en wellicht moet je iets bijbetalen. 70 km, dat is de prijs die je moet betalen om in een uithoek van het land te wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onachtzaam geweest? huh?
de afleverdatum klopt niet met hun opgave, en dan ben ik onachtzaam?
Die laatste zin slaat echt nergens op hoor
-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de eerste keer had je kontakt moeten opnemen met DHL. Zo werkt het nu eenmaal.
Als je twee keer niet thuis bent op de afgesproken tijden moet je zelf daarvan de consequenties dragen. DHL treft hier geen blaam.
een jaar geleden