mijn ex-vrouw krijgt huurtoeslag maar zij woont 4 maanden bij haar moeder, mag dit??

zij zei dat zij bang van me is en daroom blijft ze met haar moeder!! ik woon tegenover haar huis, wij hebben ook een omgangs problemen, ik vraag me alleen af waroom betaald belastingdienst huurtoeslag aan haar voor de huur? ze krijgt het geld van belastingdienst om daar te wonen niet met haar ouders??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Volgens mij mag dit wel. Ze huurt immers nog steeds dat huis, betaald daar huur voor. Ze verdient toch niet meer door ergens anders te zijn? Haar financiele situatie verandert niet door tijdelijk ergens anders te verblijven. Ze woont daar ook niet, ze logeert er eigenlijk.

Toegevoegd na 20 minuten:
Een kleine toevoeging:
Zelfs al zou dit niet mogen dan nog is het moeilijk te bewijzen. De belastingdienst zou haar een tijdje(een paar dagen of een week) constant moeten volgen, vervolgens constateren dat ze lange tijd niet verblijft aan het adres waarvoor ze huurtoeslag krijgt. Dit kost veel geld, en zelfs al zouden ze haar huurtoeslag stopzetten dan kan ze de belastingdienst aanklagen voor inbreuk op privacy zonder gegronde redenen van verdenking. Dus al zou de belastingdienst het niet toestaan en het vermoeden dan zou het heus niet om die paar honderd euro(voor de belastingdienst is dit een schijntje) per maand zo'n onderzoek in gang brengen. Als dit niet zou mogen en het zou grootschalig voorkomen is het een ander verhaal maar zover ik weet is zeker dat laatste niet het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor het antwoord, voor meer achtergrond info is het misschien verstandig om de rest van de vragen van MyDuthlive even te bekijken.
ze zei dat ze bang voor je is omdat ze hier zeer waarschijnlijk haar redenen voor heeft. aangezien je zelfs bij het KDV jou erop heeft gewezen dat je een gevaar bent.
aan de rest van je vragen kan IEDEREEN zien dat er nog meer loopt, zodat er wellicht op deze manier achtergrond informatie komt.

ten eerste
als de belastingdienst bepaald dat ze onterecht huurtoeslag heeft gehad dan zal dit teruggevorderd worden. omdat het geautomatiseerd is gebeurt dit niet van de ene op de andere dag.

ten tweede
ik me in jou situatie maar eens zorgen gaan maken om hele andere dingen als je alles zo rechtvaardig mogelijk wil laten gebeuren. 1 tip hierin.... het stellen van prioriteiten kan hierbij heel veel helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Als jij je druk maakt over een huurtoeslag die zij heeft weten te krijgen na alle ellende die jij waarschijnlijk haar hebt aangedaan: Blijkens de angst en de omgangsproblemen die zij voor jou heeft, is het wel goed mis met jou.
-Je kunt niet goed tegen je verlies en door deze vraag te stellen lijkt het er meer op, dat je probeert wraak te nemen.
-Als je ooit echt van haar gehouden hebt, gun je haar het beste en moet je eigenlijk blij zijn en het haar gunnen dat ze uit noodzaak gebruik maakt van regels waardoor ze zich beter kan redden.
-Ga voor jezelf eens goed na waar en waarom dit zo uit de hand is gelopen en probeer daar lering uit te trekken.
-Misschien ben je gewoon dom geweest en neem dan de bewuste beslissing dat dit jouw nooit meer kan en mag gebeuren. Neem dit mee in jouw verdere leven of naar een eventuele volgende relatie.