Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt een site als GrooveShark aan zijn muziek?

De site is gratis (banner-adds), en ze hebben bijna alles. Bij Spotify moet je immers betalen, en werkt in bijna alle landjes niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
435

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik weet het niet zeker maar volgens mij ligt het zo:

Grooveshark is eigenlijk maar een portal en host muziek, die wij gebruikers uploaden. Waardoor ik denk dat zij geen rechten over de muziek moeten betalen.

Doordat zij geen rechten nodig hebben kunnen ze gewoon in elk land actief, normaal gesproken zou je voor elk land opnieuw de rechten moeten aanvragen. Dit is de reden waarom Spotify nog niet overal actief is, maar het gaat al zeer snel in Nederland werkt de dienst ook al.

Overigens heeft Grooveshark dus alleen maar de kosten voor het hosten van de muziek en de streamingdienst naar ons toe. En daarvoor hebben zij dan de advertenties en abonnementen. Maar zij halen ook nog omzet uit de verkoop van t-shirts en andere accessoires.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding