Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aan welke voorwaarde moet ik voldoen om mijn 2 kamerappartement te mogen verhuren?

Is het een goed idee om je appartement te gaan verhuren? Het ligt midden in de randstad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
698

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Officieel moet je hypotheekverstrekker accoord gaan met de verhuur. Je kunt een contract opstellen waarin de huurder minder rechten heeft, maar of een huurder daar trek in heeft...?

Ik verhuur zelf ook een huis, en zolang als de hypotheek wordt betaald, kraait er geen haan naar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet een contract opstellen waarbij de huurder minder rechten geeft. Dat is altijd nietig. Wel moet je idd je plannen bij de hypotheekhouder doorgeven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als verhuurder kun je nooit zeggen dat de huurder er bijvoorbeeld volgende maand uit moet als dit niet al vastgelegd was. Wel kun je een termijn aangeven. bijvoorbeeld de huur voor max. één jaar. Natuurlijk moet je altijd binnen de wet blijven maar pas op met de rechten van de huurder! Die zijn heel erg beschermend in het voordeel van de huurder! Hoe zou jij het het vinden als jouw huurbaas zie dat je er volgende maand uit moet?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding