Huurder met noorderzon vertrokken, moet ik bij dezelfde energieleverancier blijven?

Ik heb een huurder die met de noorderzon is vertrokken. Appartement staat nu weer leeg, dus moet ik zelf weer de energie en gasrekeningen op mijn naam laten zetten (voorheen betaalde huurder zelf). Nu weet ik toevallig bij welke energieleverancier die gast zat, en er is nog geen jaar voorbij. Moet ik dan bij dezelfde energieleverancier me aanmelden - omdat het jaar nog niet voorbij was - of gaat er een nieuw jaar in omdat het nu weer op een andere naam (mijne dus) komt te staan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet eerst de gemeente een onderzoek laten starten, zodat je de ex huurder officieel kan laten uitschrijven uit jouw woning. Als dat gebeurd is, dan kun je bij het energiebedrijf aangeven dat de verhuurder is vertrokken en dat je het abonnement stop wil zetten. Vervolgens kun je als dat stopgezet is, je aanmelden bij een andere leverancier. Doe je dit niet, dan zal je je naam moeten wijzigen op het contract en je houden aan het contract. Zeg dan direct op. Dan kun je zo gauw je contract afgelopen is, overstappen naar een andere leverancier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100