Huurder met noorderzon vertrokken, moet ik bij dezelfde energieleverancier blijven?

Ik heb een huurder die met de noorderzon is vertrokken. Appartement staat nu weer leeg, dus moet ik zelf weer de energie en gasrekeningen op mijn naam laten zetten (voorheen betaalde huurder zelf). Nu weet ik toevallig bij welke energieleverancier die gast zat, en er is nog geen jaar voorbij. Moet ik dan bij dezelfde energieleverancier me aanmelden - omdat het jaar nog niet voorbij was - of gaat er een nieuw jaar in omdat het nu weer op een andere naam (mijne dus) komt te staan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Je moet eerst de gemeente een onderzoek laten starten, zodat je de ex huurder officieel kan laten uitschrijven uit jouw woning. Als dat gebeurd is, dan kun je bij het energiebedrijf aangeven dat de verhuurder is vertrokken en dat je het abonnement stop wil zetten. Vervolgens kun je als dat stopgezet is, je aanmelden bij een andere leverancier. Doe je dit niet, dan zal je je naam moeten wijzigen op het contract en je houden aan het contract. Zeg dan direct op. Dan kun je zo gauw je contract afgelopen is, overstappen naar een andere leverancier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel, Ik ga morgen de gemeente bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt. Ik ga morgen de gemeente bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je even naar de gemeente toe moet gaan, het verhaal vertellen en zeggen dat je hem/haar uit wil laten schrijven, daar kan een week of 6 overheen gaan, voordat hij/zij daadwerkelijk uitgeschreven is, ze onderzoeken eerst of hij/zij daar daadwerkelijk niet meer woont.Ik moest me jaren geleden legitimeren toen ik dit verzoek deed. Zeker even melden bij de energieleverancier dat hij/zij vertrokken is. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi crea,
Ik heb de gemeente gebeld (ik woon er bepaald niet in de buurt) en de huurder had zich nooit ingeschreven op het adres. Verbaasd me eigenlijk niets. Dus ze konden niets voor me doen. Ik heb vervolgens een energieleverancier naar keuze gebeld om me aan te melden, en zij zouden ook de afmelding bij de andere energieleverancier regelen. Hopelijk is dat het dan....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn dat hij/zij niet ingeschreven stond, dan kan hij/zij ook niet terug komen en de woning weer opeisen. Het enige probleem wat je nog kunt krijgen is, dat de huurder het energiecontract kort geleden heeft afgesloten en dat je het nog niet op kan zeggen, behalve als je daar een boete voor betaald, of dat jij het energiecontract dat op andermans naam staat niet op kan zeggen. Maar hopelijk is dit niet het geval. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We zullen zien...ik heb het een energieleverancier gevraagd en daar zeiden ze dat ik het kon overzetten op mijn naam. Maar ik ben er nog niet gerust op.