Goede Avond allemaal, Ik ben mishandeld door een iemand en hij is na de vechten weg gelopen en hij heeft mijn pink vinger van drie plek gebroken.

vandaag heb ik telefoon gekregen van de politie en willen ze met mij praten omdat de andere partij ook een aangifte over mij gemaakt heeft!! wat moet ik hier aan doen?? wat moet ik aan de politie vragen voor de aangifte??
hij heeft mijn bril gebroken, mijn fiets kettingbak, ik had twee wondjes op mijn hoofd, zere hand, hij heeft mij , geschopt , geduft en ben ik op de grond gevallen met mijn fiets en daardoor heb ik mijn pink vinger van drie stuk gebroken. ik ben geopereerd en met drie kleine schroeven hebben ze vast gemaakt.
waar is hij mee bezig met de aangifte?? wat is zijn bedoeling??
Kan iemand mij helpen??
Ik had wel een getuige , hij heeft ook bij de politie verklaring getekend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (7)

Waarschijnlijk gewoon omdat het kan.
Hij is waarschijnlijk bewust van het feit dat je iemand makkelijk kan aanklagen, ook al klinkt het zo stom.
Bijvoorbeeld dat een inbreker jou kan aanklagen als je hem uitschakelt tot de politie er is als hij jou probeert te beroven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We leven in een rare wereld hè ;)
Ik ben het eens met de eerder gegeven antwoorden en als jij gewoon van jezelf weet dat je je verhaal eerlijk hebt verteld en dat kan bevestigd worden door de getuige, vertrouw daar dan in ieder geval op.
Valse aangifte is ook strafbaar, dus daar zal hij vast op zijn minst een boete voor krijgen als het uitkomt.
En aan je verhaal te lezen ben je flink toegetakeld, dus doe je verhaal en naar beide verhalen luisteren moet de politie toch, dus de feiten zullen waarschijnlijk de doorslag gaan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je er zelf schuldig aan? wat is de oorzaak van het conflict
? Hoe was je eigen stemming? Had je een vriendschap/haat verhouding? Waarom is het zo ver gekomen? Of wil je je eigen recht halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgezien van de vraag of hij zelf ook heeft gevochten is dit allemaal volkomen irrelevant.
Als jij een getuige hebt, die kan bevestigen dat hij de agressor was en jij het slachtoffer, dan zit je al goed.
Als je nog meer getuigen hebt is het nog beter voor het geval dat hij ook getuigen heeft.
Je moet de politie ook vertellen dat je zonder bril niets ziet
dit spreekt ook in jouw voordeel want daarmee haal je zijn uitspraak als hij zegt dat jij begon al onderuit.
Het is wel brutaal van hem hoor om jou aan te klagen, maar je ziet dit vaker gebeuren.
Op deze manier dekt hij zich alvast in voor het geval jij hem aan wilt klagen. De aanval is vaak de beste verdediging, denkt hij en brutalen hebben de halve wereld, zoals je weet. Kortom, als jij niets gedaan hebt,
moet je in elk geval je recht halen en een aanklacht tegen hem indienen! Sterkte, dit zijn nare dingen!
amc
13 jaar geleden
Ten eerste naar het Juridisch Loket met je verhaal. Zoek steun bij je vrienden en familieleden, maar alleen als het echte steun is. Niet allen maar medelijden, kommer en kwel, of nog erger aanzetten tot wraak. Die route ga je dus niet op. Want je gaat voor gerechtigheid.
Vanuit het Juridisch Loket kun je evt.met een advocaat in contact komen.
Maar ook vergevingsgezind zijn, en ook al is dat nu heel moeilijk, dat is uiteindelijk het eindstation. Dat je het die persoon gaat vergeven wat hij je hebt aangedaan. Dáár gaat het om en zo kom je verder. Wat die ander doet moet hij weten. Als hij niet tot inzicht komt zal hij er met de rest van zijn leven mee rondlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft aan te ZIJN MISHANDELD..dat zou inhouden dat jij werd aangevallen/belaagd door die ander. Ik ga hier dus maar even vanuit.

Als dat dus het geval is dien jij aangifte van dat misdrijf te doen..

Wat heeft je getuige waargenomen? Als hij/zij het gehele voorval heeft gezien..is het een duidelijke zaak..dan ben jij het onschuldige slachtoffer.

Kennelijk heeft de dader jou vòòr willen zijn en heeft hij al aangifte tegen jou gedaan. Hij speelt zo de slachtofferrol om 'erger' te voorkomen. Laat je daardoor niet van de wijs brengen..maar doe zelf aangifte.

Als je aangifte gaat doen, doe daar dan ook een verzoek om voeging bij..want de kans op een 'sepo' wordt daarmee aanzienlijk verkleind èn je vraagt aldus de rechter tevens een uitspraak omtrent de hoogte van jouw schadevergoeding te doen.

Een 'sepo' is de gebruikelijke afkorting van het woord 'seponeren' hetgeen de officier van justitie kan doen als hij/zij geen er 'brood' in ziet de 'dader' te vervolgen.

De politie zal vermoedelijk proberen de zaak een beetje te sussen zodat van jullie beiden geen p.v.(proces verbaal) behoeft te worden opgemaakt. Maar ga daarop niet in..Eis van hen een p.v...Maar

Indien de politie pertinent je aangifte weigert op te nemen..dus er geen proces verbaal van opmaakt..treed dàn in contact met je zorgverzekering en laat hèn trachten de medische kosten op de dader te laten verhalen.

Aldus kun je ook nog een beetje je wraakgevoelens naar hem toe, wat bevredigen.

Hopelijk heb je wat aan mijn adviezen..Succes in elk geval.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel daarmee dat je je er niet bij moet neerleggen als de politie vraagt je aangifte in te trekken. Je moet er dan op staan dat er een proces verbaal van het voorval en jouw relaas/visie daarop opgemaakt wordt. Als de politie het desondanks weigert..zeg dan in elk geval dat je de schade wilt verhalen op de dader..wellicht wordt er dàn alsnog een proces verbaal van opgemaakt. Je kunt overigens ook zelfs nog rechtstreeks je (verzoek om) aangifte doen bij de officier van justitie. Daartoe richt je je schriftelijk tot de griffie/rechtbank met op je brief: Ter attentie van de officier van justitie.. P.v. is proces verbaal en betekent: Ambtelijk verslag Als er nog iets niet duidelijk is..hoor ik het wel van je..okay? Groet, Ton
gewoon jouw verhaal bij de politie doen. Ik heb dit ook gehad en is ook op tafel gekomen wie de waarheid sprak. Hij is gewoon boos dat hij een aangifte aan zijn broek heeft. Eigenlijk staat nu alleen de tegenpartij voor schut.
Sterkte want het is niet makkelijk