Hoe zit het als er op de inboedel van je mede huurder beslag gelegd wordt? Ik huur een woning en we delen de woonkamer en inb. maar we huren van derde

We delen de woonkamer en sportuitrusting! We huren op een terrein waar we twee ruimtes bezitten die beide ingericht zijn met inboedel door elkaar gebruikt.

Kan er beslag gelegd worden op mijn inboedel? bonnetjes heb ik niet meer, wat het is jaren oud...

Toegevoegd na 16 minuten:
Het huis waar we wonen is van iemand anders! Het gaat dus echt om mijn mede huurder die er een potje van maakt.
Is het niet zo dat de deurwaarde dan moet aantonen dat het inboedel is van mijn medebewoner?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misscien is het een goed idee dat die medebewoner zijn inschrijving op dat adres om laat zetten naar een
post adres ?

Antwoorden (7)

ja, als dit op hetzelfde adres is, word er ook op jou spullen beslag gelegd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij niet kunt aantonen dat het JOUW spullen zijn, dan kan er wel degelijk beslag op gelegd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat je een schappelijke deurwaarder treft. Ik zou zo snel mogelijk contact met hem/haar opnemen! Maar ja, ze hebben wetteijk recht jouw spullen mee te nemen.
13 jaar geleden
Heb je nog de mogelijkheid om jouw spullen gauw ergens anders op te slaan? Snel doen dan!

Als de deurwaarder al een lijst van de inboedel heeft gemaakt, en jouw spullen staan daar op beschreven, dan mag je niets meer weghalen. Dus vraag die lapzwans van een medehuurder of hij iemand heeft binnengelaten.

Je kunt ook aan de deurwaarder zelf vragen hoe dit zit. Een goede deurwaarder zal je een eerlijk antwoord geven.

Geen bonnetjes meer? vaak is wel met foto's uit de oude doos aan te tonen dat je vroeger ook al dat leuke oude kastje op je kamer had.

Maak er snel werk van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belasting mag het in ieder geval wel. Die leggen gewoon grondbeslag op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt tegen de deurwaarder:
1. u komt voor beslag ten aanzien van medehuurder ?
Advies: vraag naar vonnis op basis waarvan deurwaarder beslag komt leggen,

2. Indien ja, dit zijn mijn eigendommen.
De rest is van mijn medehuurder.
Maak van te voren een duidelijke splitsing tussen jouw spullen en die van de medehuurder.
Dus jouw kleren/meubels duidelijk apart !

Deurwaarder mag slechts beslag leggen op eigendommen medehuurder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In wat voor samenlevingsverband wonen jullie?
Wanneer je niet samen een huishouding voert en dus niet officieel samenwoont maar toch je inboedel deelt is het van belang dat je kunt bewijzen welke spullen van jouw zijn.
Kun je dit niet dan is het aan te bevelen om jouw spullen elders op te slaan maar wel vóórdat de deurwaarder zijn komst heeft aangekondigd.
Dit moet vóór die tijd gebeuren omdat de deurwaarder älles wat er in de woonruimte te vinden is zal claimen.
Wanneer er eenmaal op papier staat wat zich in de ruimte c.q. woning bevindt wat verkocht zou kunnen worden om evt. schulden mee af te lossen,mag je dit niet meer uit de woning verwijderen.
Doe je dit toch maak je,je schuldig aan verduistering.
Hiervoor zou je kunnen worden vervolgd.
Het lijkt mij ook verstandig de band met je medehuurder door te snijden,want waarschijnlijk zul je hier anders vaker mee te maken krijgen.