Wendagen kinderdagverblijf.

Mijn dochtertje is twee wendagen naar de kinderopvang geweest, ik heb nog geen contract getekend . Nu heb ik een ander waar ik een veel beter gevoel bij heb.. Waar ze ook heen kan. Dus ik belde op om te zeggen dat ze niet meer komt. Ze zeiden dat ik aan twee maanden opzegtermijn vast zit. Waarop ik zei nee er is nog geen contract getekend. Doen was ze aan het denken.. Zegt ze nou omdat ze al 2 wendagen is geweest kunnen wij dat aantonen dus zullen wij die 2 maanden bij u wel in rekening brengen.

Die wendagen waren kosteloos vertelde ze mij een week geleden..

Kan dit wat die mevrouw zei?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.5K
Kimath
13 jaar geleden
ik zou sowieso een ander kinderdagverblijf zoeken, wat een rare actie van die dame die je aan de telefoon had..

Het beste antwoord

Wendagen zijn wendagen, als je kind of jij niet wennen kan is het inderdaad verstandig om ergens anders heen te gaan. Daarom zijn wendagen ook zonder verplichting.
Het is -in iedergeval- in de gastouderwereld- heel normaal om dat zonder verplichting aan te beden.

Dit kinderdagverblijf denkt daar anders over. Ik zou zeker niet met hen mee gaan.
Gewoon lekker het beste plekje voor je kind zoeken en daar een contract mee aangaan.

Om even direct in te gaan op jouw vraag:
Wat het kinderdagverblijf wil kan niet, en je moet geen cent betalen.
Ik zou ook geen contact zoeken en pas als er gefactureerd wordt eens even een belletje doen naar de rechtswinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je niks ondertekend hebt en je hebt ook nog geen regels en plichten van dat verblijf gehad, gelezen en getekend, dan kunnen ze je niks maken. Pure bluf van die mevrouw.

Ga lekker op je gevoel af en ga naar dat andere verblijf.
En bel voor de zekerheid nog even met een rechts- en wetswinkel. Het eerste telefonische consult is gratis (vraag dat voordat je je vraag stelt voor de zekerheid.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de aanvang van de opvang had er een overeenkomst (contract) tussen de partijen moeten zijn. Een fout van die organisatie dus. En, in jouw voordeel...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kinderdagverblijf had inderdaad eerst jou het contract moeten laten tekenen en de voorwaarden moeten geven, en pas daarna afspraken moeten maken over wendagen.
Nu ze dit hebben nagelaten snijden ze zichzelf in de vingers. Je zit dan ook niet vast aan die 2 maanden opzegtermijn.
Wel is het billijk om een vergoeding te betalen voor de beide wendagen. Er was immers wel een mondelinge afspraak en die is ook geldig en die kun je niet zomaar annuleren.
Jij hebt ingestemd met de 2 wendagen, omdat je van plan was om jouw kindje daar onder te brengen.